دکترهاشمی : دانشگاه مبدأ تحول و نیازمند مدیریت تحول گرا است

۲۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۲:۴۵ کد : ۹۹۳۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۱۷
دکترسیدضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری درآئین تودیع ومعارفه‌ دکترشایان شامحمدی سرپرست دانشگاه شهرکرد، گفت: دانشگاه مبدأ تحول و نیازمند مدیریت تحول گرا است. به گزارش روابط ...
دکترسیدضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری درآئین تودیع ومعارفه‌ دکترشایان شامحمدی سرپرست دانشگاه شهرکرد، گفت:  دانشگاه مبدأ تحول و نیازمند مدیریت تحول گرا است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، درمراسم آئین تودیع دکتراسماعیل اسدی و معارفه‌ دکتر شامحمدی به عنوان سرپرست دانشگاه شهرکرد، دکترهاشمی در سخنانی تودیع و معارفه‌ مدیران دانشگاهی را متمایز ازسایر دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و اظهار داشت : تحول وتغییر برطرف‌کننده‌ ایستایی و روزمرگی است و تغییر و تحول در سیستم مستلزم حفظ ارکان، برنامه‌ریزی واستواری دراجرای سیاست‌ها است و دانشگاه ناکارآمد دانشگاه ساکن است چرا که دوری از تفکر تحول‌گرا موجبات رکود را به همراه دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیرعلوم بهره‌گیری ازتمامی امکانات موجود را رمز فعلیت یافتن استعدادهای ذاتی دانشگاهیان دانست و گفت: دانشگاه باید به حدنصابی از رشد و بلوغ برسد تا به نحو مطلوب در خدمت جامعه باشد و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف دراحقاق توسعه دخیل است.
دکترهاشمی آرامش ذهنی، حفظ حرمت‌ها و کرامت انسانی را از ملزومات کار دانشگاهیان برشمرد و التفات مدیران به حاکمیت آرامش و پویایی همگام با جامعه در دانشگاه را خواستار شد.
وی درادامه با اشاره به لزوم نهادینه شدن اعتماد در روابط دانشگاهیان افزود: دستیابی به ارزش‌ها و اهداف با نهادینه شدن اعتماد، تکریم و همدلی میان دانشجو، استاد و کارکنان به عنوان سه رکن اصلی دانشگاه، حاصل می‌شود.
دکترهاشمی با بیان اینکه نوآوری و ابتکار بدون آزاد اندیشی محقق نخواهد شد، بر لزوم گسترش کرسی آزاداندیشی در دانشگاه تأکید کرد و ضمن اشاره به تدوین آئین‌نامه‌ جدید کرسی‎های آزاداندیشی، یکی از مهم‌ترین برنامه‎های کاری حوزه‌ فرهنگی وزارت علوم را توسعه‌ کرسی‌های آزاد اندیشی معرفی کرد و حصر محیط آموزشی از ابراز عقاید و بیان دیدگاه‌ها و عدم پذیرش تفاوت سلیقه‌ها را عامل فرار مغزها دانست.
وی دربخش پایانی سخنان خود برضرورت وجود فضای مولد نوآوری، اهمیت به عرصه‌های فرهنگی و آزاداندیشی در دانشگاه تأکید و ابراز امیدواری کرد با تلاش دانشگاهیان و هم‌سوسازی توانمندی‌ها ، مرجعیت علمی دانشگاه در جامعه شکل گیرد و دانشگاه الهام‌بخش جامعه باشد.