چاپ مقاله پژوهشگر جوان دانشگاه اراک در مجله انجمن شیمی امریکا

۲۶ مهر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۳ کد : ۸۶۷۱ دستاوردهای دانشگاه ها
مقاله دکتر علی رضا کریمی عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک با عنوان «هیدروژن‌های مقاوم و خود ترمیم بر پایه کیتوسان با ساختار نانو سه بعدی» در مجله انجمن شیمی امریکادر سال ...
چاپ مقاله پژوهشگر جوان دانشگاه اراک در مجله انجمن شیمی امریکا
مقاله دکتر علی رضا کریمی عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک با  عنوان «هیدروژن‌های مقاوم و خود ترمیم بر پایه کیتوسان با ساختار نانو سه بعدی» در مجله انجمن شیمی امریکادر سال 2016 به چاپ رسیده است .
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مواد نرم با ساختار شبکه ای سه بعدی در زمینه های مختلف مورد توجه و علاقه محققان علوم مختلف شامل شیمی،بیوشیمی و بیوپزشکی است. هیدروژن‌ها جزو مواد نرم هستند که کاربردهای زیادی در کشاورزی ،مهندسی بافت ،لنزهای چشمی،دارو، بند آوریهای خون و مواد آرایشی و بهداشتی دارند. اما آنچه که از اهمیت بالایی برخودار است تهیه هیدروژن‌هایی با ساختار نانو سه بعدی است که سطح بالای دارند و می توانند در مهندسی بافت استفاده شوند .این مواد کاربردهای وسیعی در بیوسنسورهاو ذخیره انرژی پیدا کرده اند .
بر پایه این گزارش، در این مقاله برای اولین بار هیدروژن‌هایی بر پایه کیتوسان تهیه شده است که هم ساختار نانو سه بعدی دارد و خاصیت خود ترمیمی را هم دارا می باشد .از طرفی خواص مکانیکی آن بالاست .مواد خود ترمیم جایگاه بسیار ویژه ای در علوم پیدا کرده اند و این مواد قادر هستند تا ساختار خود را بعد از بروز آسیب ترمیم کنند .لذا هیدروژن‌های تهیه شده در این کار به بهترین وجه خاصیت خود ترمیمی از خود نشان می دهند و قادر هستند ساختار خود را بازسازی کنند.
گفتنی است این مقاله در مجله A CS    A pplied materils  and  Interfaces  از مجلات انجمن شیمی آمریکا در سال 2016 به چاپ رسیده است. دکتر علیرضا کریمی از جمله پژوهشگران جوان دانشگاه اراک می باشد که تاکنون 70 مقاله  ISIدر مجلات خارجی به چاپ رسانیده است.