مدیرکل بازرسی ریاست جمهوری:

مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم جزء ۵ مرکز برتر در بین دستگاه‌های اجرایی کشور است

۲۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۴ کد : ۶۶۳۳۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۱۴۴
مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد ریاست جمهوری در بازدید از مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم گفت: مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم جزء ۵ مرکز برتر در بین دستگاه‌های اجرایی کشور است.
مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم جزء ۵ مرکز برتر در بین دستگاه‌های اجرایی کشور است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حجت الاسلام و المسلمین مجید رضا فولادی مدیرکل دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری در بازدید از میز ارتباطات مردمی وزارت علوم گفت: در بازرسی‌های اخیر که به شکل محسوس و نامحسوس از مراکز ارتباط مردمی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است؛ مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم جز ۵ دستگاه برتر کشور است و امیدواریم که با تقویت این مرکز، جایگاه وزارت علوم در این حوزه نیز بیش از پیش تقویت شود.

حجت‌الاسلام فولادی که صبح امروز (یکشنبه ۲۶ دیماه) با همراهی دکتر علی شمسی‌پور سرپرست حوزه وزارتی و دکتر فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم از مرکز ارتباطات مردمی این وزارت بازدید کرد؛ گفت: مراکز ارتباط مردمی جز اولین محل مراجعه مردم به دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه ها هستند و در صورتی که در این مرکز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجعان فراهم شده باشد و با برخورد مطلوب و حسنه از سوی کارکنان این بخش مواجه شوند؛ یک ذهنیت مثبت به پیگیری امور خود خواهند پرداخت و معمولاً با رضایت خاطر دستگاه اجرایی را ترک خواهند کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد ریاست جمهوری تاکید کرد: ایجاد مراکز ارتباطات مردمی در دستگاه‌های اجرایی برای راهنمایی بیشتر و پیگیری درخواست‌های مراجعان اات ولی وجود این مراکز مانعی برای حضور مردم در داخل دستگاه اجرایی و ارتباط با کارشناسان و مدیران نیست، بلکه این مراکز باید زمینه را فراهم کنند تا افرادی که گفتگو و تعامل آنان برای پیگیری درخواست‌ها و ارائه پیشنهادها با کارشناسان و مدیران ضروریست، بتوانند در اسرع وقت به کارشناسان و مدیران دستگاه‌ها امکان ارتباط و مراجعه داشته باشند.

وی تمرکز پاسخگویی به درخواست‌های مردمی و شکایات آنان به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات را امر بسیار مثبتی دانست که پیگیری امور را برای مراجعان تسهیل می‌کند و دفتر بازرسی باید با هماهنگی و همکاری حوزه وزارتی و سایر بخش‌های هر دستگاه اجرایی در اسرع وقت موضوع شکایت را پیگیری و پاسخ نهایی را به متقاضی منعکس کند.

در این بازدید حجت الاسلام و المسلمین فولادی با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی وزارت علوم گفت و گو و با نحوه پاسخگویی و پیگیری درخواست‌های مردم آشنا شد و دکتر شمسی‌پور سرپرست حوزه وزارتی وزارت علوم و دکتر جعفری مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات، توضیحات لازم را در خصوص روندهای جاری این مرکز ارائه کردند.

کلید واژه ها: وزارت علوم پاسخگویی به مردم


( ۳ )