وزیر علوم:

دانشگاه‌ها عملکرد خوبی در دوران کرونا داشتند

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۶ کد : ۶۳۲۳۵ اخبار برگزیده اخبار ستادی سرخط خبرها
تعداد بازدید:۱۰۱۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استفاده زودهنگام از آموزش‌های مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود؛ چرا که دانشگاه‌های کشور توانستند با ظرفیت بسیار بالا خود را با شرایط سخت در دوران ویروس کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.
دانشگاه‌ها عملکرد خوبی در دوران کرونا داشتند

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر منصور غلامی درباره کیفیت آموزش‌ها در دوران همه گیری ویروس کرونا اظهار کرد: در دوران کرونا به ناچار به سمت آموزش‌های از راه دور یا آموزش‌های مجازی حرکت کردیم و این یک کار بسیار ارزشمند و مهم بود.

وی در گفتگو با آنا افزود: استفاده از آموزش‌های الکترونیکی در دوران کرونا کاری نبود که از قبل آمادگی آن را داشته باشیم و در واقع ما با یک آمادگی حداقلی و بسیار کم به سمت آن پیش رفتیم.

وزیر علوم تصریح کرد: به علت اجباری که در استفاده از آموزش های مجازی پیش آمد، تمامی دانشگاه های کشور در ماه های اول به خوبی توانستند پوشش وسیعی را در خصوص آموزش‌های مجازی برای دانشجویان خود ایجاد کنند.

وی ادامه داد: استفاده زودهنگام از آموزش های مجازی برای وزارت علوم نشانه خوبی بود؛ چرا که دانشگاه های کشور توانستند با ظرفیت بسیار بالا، خود را با شرایط سخت در دوران ویروس کرونا انطباق دهند و از آن شرایط ویژه عبور کنند.

دکتر غلامی با بیان اینکه وزارت علوم، استادان و دانشگاه های کشور قبل از شیوع ویروس کرونا تجربه کمی در استفاده از آموزش های مجازی داشتند، تاکید کرد: سال اول و البته سال دوم بیماری کرونا به تدریج کیفیت آموزشی افزایش یافت، اما در خیلی از زمینه های تحصیلی، حضوری بودن آموزش ها و چهره به چهره بودن دانشجویان با استادان اثر افزایشی خیلی ویژه‌ای داشته و قطعاً آموزش های مجازی نمی توانند جایگزین آموزش های حضوری شوند.

وی اضافه کرد: ارزیابی های وزارت علوم نشان می دهند که در همین دو سال گذشته هم دانشگاه های کشور توانسته اند انتقال مطالب به دانشجو را به صورت خوب و حرفه ای انجام دهند و تاثیرگذاری خوبی را در آموزش دانشجویان داشته باشند که خوشبختانه باعث شد تا اتلاف وقت بر زندگی و زمان آموزش بر روی دانشجویان تاثیر نگذارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان یادآور شد: انشا الله در نیم سال آینده یا بعد از آنکه به تدریج دانشجویان در محیط های آموزشی حضور پیدا می کنند، کسری های ناشی از آموزش غیرحضوری در دانشگاه ها جبران می شود و به امیدخدا این تجربه یک تجربه ارزشمندی برای جامعه علمی کشور است تا در طول زمان آینده از آن استفاده کنند.
س.ر ۶۲/‏ ر. ب ۴۵


( ۶ )