وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد:

لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۳ کد : ۶۱۷۳۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی سرخط خبرها
تعداد بازدید:۵۴۲
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.
لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این نشست مشترک اظهار داشت: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می‌آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه ها و پژوهشگاههاست.
وی بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و افزود: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.

 

*ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد
دکتر غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.
وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی تصریح کرد: در جلسة مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در آذرماه ۱۳۹۹ قرار شد که شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم در دوسطح: ملّی و مؤسسه‌ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مبنای عمل قرار گیرد.
دکتر منتظر افزود: پس از استعلام از حوزه‌های مختلف ستاد، شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه‌ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص‌ها به وزارتخانه ابلاغ شد و ارزیابی این شاخص‌ها از تاریخ ۱۵/‏۰۱/‏۱۴۰۰‬ آغاز شده است.
رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تصریح کرد: این شاخص‌ها مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه علم وفناوری در شش محور شامل: آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین‌المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر ۴۹ شاخص در سطح ملّی و ۳۸ شاخص در سطح مؤسسه‌ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری) است.
در ادامه این نشست گزارش خودارزیابی واحدهای مختلف ستادی از فعالیت‌های تخصصی خود مطرح و به نقاط قوت و ضعف عملکرد و نیز شیوه گزارش‌دهی تأکید شد.
س. س ۵۱/‏ ل.م ۵۴/‏ ر. ب ۴۵


( ۸۸ )