به میزبانی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی؛

نشست تخصصی نقش دانشگاه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۵ کد : ۶۰۰۴۱ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۱۶۶
نشست تخصصی نقش دانشگاه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، با حضور دکتر حمیدرضا حاج بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به میزبانی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی برگزار شد.
نشست تخصصی نقش دانشگاه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، در این نشست تخصصی که به صورت مجازی برگزار شد، علاوه بر مهمانان ویژه و اعضای جامعه دانشگاهی، دکتر حسین مرادی مخلص، رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و سیاوش مدبر رنجبر فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان اسدآباد نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر مرادی مخلص ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی و نقش سازنده دانشگاه‌ها در تحقق این مهم، برگزاری این‌گونه نشست‌ها را بسیار مهم ارزیابی کردند.

در ادامه دکتر حاج بابایی نماینده مردم شهرستان همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواردی از مشقات و مشکلات قبل از انقلاب، با اشاره به برکات انقلاب اسلامی اظهار داشت: در گام اول انقلاب اسلامی گام های بلندی برداشته شده است که قابل قیاس با پیش از آن نیست اما این دستاورد مکفی نیست و باید گام های بیشتر و بلندتری برداشته شود که مقام معظم رهبری در این راستا با محور قراردادن عدالت بیانیه گام دوم انقلاب را صادر نمودند که انشالله با عمل به منویات ایشان از تمامی مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی همچنین عنوان مکتب شهید سلیمانی توسط مقام معظم رهبری را زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب اسلامی تلقی نمود و گفت: تحقق انقلاب و ادامه آن مبتنی بر تفکر و اندیشه است که به حول و قوه الهی انقلاب اسلامی ایران از این نظر غنی است و با اقتدار پیش می رود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، دانشگاه‌ها را محل اشاعه علم و دانش دانست که با میزان بالای رشد عقلی سیاسی در مسائل مختلف ورود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شان دانشگاه بالاتر از گروه‌ها و جبهه گیری‌های سیاسی است و باید در مسیر توسعه محورانه خود دچار سیاست زدگی نشود. به تبع دانشجو باید در این حرکت پیشرو باشد و با نگاه به اطرافیان و جامعه اطراف خود و جوشش از سمت آنها مطالبه‌گری کند و از همه جنبه‌ها به‌دور از هرگونه وابستگی نگاه و پیامش تقویت نظام و کشور باشد.

دکتر حاج بابایی در این راستا با ولی نعمت خواندن مردم عزیز کشور بر لزوم مرجعیت اجتماعی دانشگاه‌ها تاکید کرد و تحقق این مهم را ارتباط گیری با مردم و محور قراردادن رفع مشکلات آحاد جامعه اسلامی تلقی نمود.

وی همچنین اقتصاد کشور در حال توسعه ایران را اقتصادی قدرتمند خواند و افزود: اقتصاد کشور علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدهای زیاد، پویایی و نقش آفرینی خود را بیش از پیش دارد و امیدواریم پس از عبور از مشکلات مبتلا به، ب‌تواند رقابت سنگینی با کشورهای پیشرفته داشته باشد.

سپس حاج کیومرث سرمدی؛ نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی عامل اصلی شکل‌گیری، ادامه و حیات پویای انقلاب اسلامی را در سطح جهان اطاعت از ولایت مطلقه فقیه خواند و آشکارترین وسیله عزت و قدرت کشورها را علم و دانش تلقی نمود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرفصل‌های گام دوم انقلاب اسلامی، درخصوص معیشت و مشکلات اقتصادی نکاتی را بیان کرد و گفت: علی‌رغم خدمات زیاد صورت گرفته در گام دوم انقلاب بحث معیشت مردم و اقتصاد در نگاه مقام معظم رهبری بسیار مهم و کلیدی است.

وی در این راستا اقتصاد قوی را عامل سلطه‌ناپذیری دانست و ابراز امیدواری کرد که در گام دوم انقلاب اسلامی در اجرای منویات مقام معظم رهبری کشور به سمت تولید انبوه و با کیفیت و توزیع عدالت محور ثروت برود.

سرمدی در باب دانشگاه و نقش آفرینی آن در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان در شناسایی ظرفیت‌های طبیعی ناشناخته را بسیار مهم خواند و با ارائه آماری در این خصوص، رتبه اول جهان بودن کشور در بعد ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی را شایسته جامعه علمی کشور ندانست و افزود: از آنجا که از دیدگاه مقام معظم رهبری، دانشگاه و دانشجو در ورود به مواضع مختلف دارای صلاحیت هستند باید در پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و ایجاد زیرساخت‌های گوناگون نقش بسزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر ابزار دانشگاه‌ها در نقد منصفانه و سازنده مانند کرسی‌های آزاداندیشی و دلسوزی در راستای رفع مشکلات و موانع، از جامعه دانشگاهی همت در جلوگیری از القای ناامیدی و یاس در جامعه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: دانشگاه باید با تکیه بر ظرفیت و منابع درونی کشور، مراکز رشد، ارتباط گیری‌های مختلف و نگاه عمیق، نقش سازنده‌ای در جامعه داشته باشد.

ل.م ۵۴

 

 

 

‌‌‌‌‌‌‌