دکتر غلامی در چهاردهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری:

ارزیابی‌ها باید منجر به بهبود کیفیت شود/ ضرورت توجه به ارزیابی در امور اجرایی به عنوان یک اصل فرهنگی

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۶ کد : ۵۸۵۹۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی سرخط خبرها
تعداد بازدید:۶۳۴
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهاردهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ارزیابی‌ها باید منجر به بهبود کیفیت شود، گفت: توجه به ارزیابی در امور اجرایی نیز باید به عنوان یک اصل فرهنگی پذیرفته شده باشد.
ارزیابی‌ها باید منجر به بهبود کیفیت شود/ ضرورت توجه به ارزیابی در امور اجرایی به عنوان یک اصل فرهنگی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این جلسه که با حضور اعضای شورای نظارت و ارزیابی کیفیت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، با تأکید بر اینکه ارزیابی‌ها باید منجر به بهبود کیفیت شود، اظهار داشت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم باید مبتنی بر زبان و شاخص‌های مشترک مورد توافق میان این وزارت، سازمان اداری و استخدامی و نیز سازمان برنامه و بودجه باشد. به همین دلیل مناسب است هر یک از حوزه‌های مرتبط، شاخص‌های ارزیابی کلان خود را تعریف کند و سپس با تشکیل کارگروهی بین سه نهاد متولی آنها را نهایی کنیم و همان ملاک عمل باشد.
وی افزود: علاوه بر این توجه به ارزیابی در امور اجرایی باید به عنوان یک اصل فرهنگی پذیرفته شده باشد و بر اساس آن هر یک از حوزه‌ها باید در تکمیل اطلاعات مجدانه تلاش کنند تا تصویری دقیق از زحمات همکاران ما در ستاد و دانشگاه‌ها در مراء و منظر عموم قرار گیرد.
وزیر علوم تصریح کرد: شأن دیگر ما در وزارت علوم، کمک به سازمان اداری و استخدامی در تبیین درست شاخص‌ها و سنجه‌هاست که تا حد ممکن این شاخص‌ها معطوف به هدف و در جهت ارتقای عملکرد باشد و ایجاد کارگروهی مشترک به تحقق این هدف نیز کمک می‌کند.
دکتر غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در این جلسه، با گرامی‌داشت خاطرۀ شهدای شانزدهم آذرماه و بزرگداشت مقام علمی شهید فخری‌زاده، گزارشی از ارزیابی عملکرد وزارت علوم در سال ۱۳۹۸ ارائه کرد.
وی افزود: این ارزیابی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در محورهای «پژوهش و فناوری»، «آموزش»، «همکاری‌های علمی بین‌المللی» و «امور دانشجویی و رفاه دانشجویان» صورت پذیرفته و به‌تازگی به وزارت علوم ابلاغ شده است.
در ادامۀ این جلسه، پس از گفت‌وگو و تبادل نظر اعضاء، مقرر شد با توجه به شرایط ویژۀ دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۹ ناشی از همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، حوزه‌های مختلف وزارت علوم تلاش مضاعفی برای مستندسازی فعالیت‌ها و مشارکت در ارزیابی سال ۱۳۹۹ داشته باشند.
ل.م ۵۴/ ع.ع ۵۷