وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

بهره‌مندی از دانش‌ آموختگان دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه های کشور برای تقویت کادر علمی و آموزشی مدارس

۰۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۰ کد : ۵۸۳۳۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی سرخط خبرها
تعداد بازدید:۵۴۵۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بااشاره به نقش و جایگاه خطیر دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد موردِ نیاز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، یکی از روش‌های تأمین کادرآموزشی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش انتخاب و پذیرش دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط و مورد نیاز از سایر دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با برگزاری دوره‌های یک ساله کسب شایستگی معلمی است که اجرای این مهم می تواند به تقویت بیش از پیش کادر علمی و آموزشی مدارس و آموزشگاه های کشور بینجامد.
بهره‌مندی از دانش‌ آموختگان دانشگاه فرهنگیان و  سایر دانشگاه های کشور برای تقویت کادر علمی و آموزشی مدارس

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی درباره جزییات نامه نگاری اخیر خود با مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار داشت: تهیه و ارسال نامه خدمتِ رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت آموزش و تربیت نیروی انسانی متعهد، توانمند و صالح برای وزارت آموزش و پرورش که هوشمندانه و عالمانه در فرمایشات اخیر معظم له در دیدار با مسئولین محترم آن وزارت و دانشگاه فرهنگیان مورد ابرام و تأکید بود؛ صورت گرفته است.
وزیر علوم با بیان اینکه "باور ما این است که دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت نیروی انسانی مبتنی بر آموزه های وحیانی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، به منظور تآمین نیروی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است"، تصریح کرد: موضوع اصلی پیشنهاد شده در نامه، تاکید بر استفاده از مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان برای فعال تر کردن ظرفیت های موجود در تامین نیروی انسانی متخصص و متعهد، روزآمد و شایسته برای وزارت آموزش و پرورش است که این مهم می تواند در کنار نیروهایی که دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهیدرجایی برای این منظور تربیت می کنند، مورد توجه قرار گیرد.
دکتر غلامی اضافه کرد: دانشگاه‌های کشور در شرایط فعلی توانایی بالایی را در تأمین نیروهای توانمند (به لحاظ علمی)، متعهد و دلسوز دارند؛ در صورتی که این موضوع به شیوه ای جدی در دستور کار قرار گیرد، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند علاوه بر پذیرش دانشجو معلم از سطح دیپلم، با هماهنگی این وزارت و با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به گزینش نیروهایی که حداقل ۴ سال در دانشگاه های معتبر تحصیل نموده و شایستگی‌های علمی و اخلاقی لازم را از خود نشان داده‌اند اقدام نماید.
وزیر علوم پیشنهاد کرد: دانشگاه فرهنگیان با حرکت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت معلم شایسته، در چارچوب مفاد ماده ۲۸ اساسنامه با برگزاری دوره‌های یک ساله یا بیشتر، شایستگی معلمی آنها را برای خدمت در آموزش و پرورش آماده نماید.
دکتر غلامی به بیان ویژگی های دیگر مطرح شده در طرح پیشنهادی خود پرداخت و افزود: با اتخاذ این تدبیر می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های دانشگاهی موجود در کشور و دانش‌آموختگان شایسته‌ای که هم‌اکنون آمادگی خدمت دارند، ضمن تأمین نیروی انسانی کارآمد، هزینه‌ها و زمان مورد نیاز برای تربیت معلم و تأمین کادر وزارت آموزش و پرورش را کاهش داد و این امر می تواند ترغیب به تحصیل در رشته های علوم پایه که بایسته ای مهم و مورد تأکید معظم له است؛ نیز در پی داشته باشد.
به گفته وزیر علوم، "افزون بر این با این اقدام می‌توان بخش مهمی از مأموریت دانشگاه فرهنگیان را علاوه بر پذیرش دانشجو معلم از سطح دیپلم به سمت آموزش شایستگی‌های معلمی (در بدو ورود و ضمن خدمت) سوق داد.

‌‌‌‌‌‌‌


( ۱۴۱ )