با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری؛

اولین کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران برگزار می‌شود

۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۲ کد : ۵۷۴۹۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۰۶
اولین کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران با محوریت " تجربیات و چالش های استقرار یادگیری الکترونیکی" با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در روزهای ۲۰ و ۲۱مهرماه به صورت مجازی و حضوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار می شود.
اولین کنفرانس ملی آسیب‌شناسی آموزش و یادگیری الکترونیکی در ایران برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر اباصلت خراسانی، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم و دبیر علمی کنفرانس با اشاره به شیوع بیماری کرونا در ۹ ماه گذشته در کشور و استفاده دانشگاه ها و مدارس از روش آموزش الکترونیکی، در خصوص اهداف برگزاری این رویداد علمی اظهار داشت: یکی از دلایل برگزاری این کنفرانس، بررسی میزان اثربخشی استفاده از روش های آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.
وی افزود: استفاده از تجربیات کشورهای جهان که در زمینه استفاده از آموزش های الکترونیک موفق بوده اند، از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس بوده که در این راستا از متخصصان ۷ کشور برای حضور و ارائه تجربیات خود در این کنفرانس دعوت شده است.
دکتر خراسانی در ادامه گفت: بررسی استفاده دائمی از آموزش های الکترونیکی حتی بعد از ریشه کن شدن بیماری کرونا و اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی های مدون و بهینه در جهت استفاده از آموزش های الکترونیکی در ارائه دروس در تمام ایام و تمام فصول نیز سومین هدف برگزاری این کنفرانس محسوب می شود.
مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم در خصوص محورهای مهم مورد نظردر این کنفرانس اظهار داشت: اهم محورهای این کنفرانس را مواردی از قبیل آینده سازمان‌ها در ایران و جهان با توجه به تحولات در حوزه فناوری های یادگیری، جایگاه و اهمیت آموزش و یادگیری الکترونیکی در سازمان ها در عصر کرونا و پساکرونا، الگوها و مدل‌های آموزش و یادگیری الکترونیکی، الگوهای طراحی آموزشی در یادگیری الکترونیکی و از همه مهم ترمحتوا و فناوری‌های محتوایی و ابزار های تعاملی در آموزش و یادگیری الکترونیکی شامل می شوند.
وی افزود: از دیگر محورهای این کنفرانس ملی می‌توان به سنجش اثربخشی یادگیری در سیستمهای آموزش و یادگیری الکترونیکی، رویکردهای ارزیابی عملکرد سیستم های آموزش و یادگیری الکترونیکی، الزامات اجرایی استقرار آموزش های الکترونیکی در سازمان های ایرانی، الزامات و عوامل موثر بر ابعادکیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی، طراحی مدل‌های ارزیابی آمادگی استقرار آموزش و یادگیری الکترونیکی، طراحی راهبردهای انگیزشی سازمان ها در بکارگیری آموزش و یادگیری الکترونیکی، چالش ها و مشکلات توسعه آموزش و یادگیری الکترونیکی، مدیریت، راهبری و سیاست گذاری آموزش و یادگیری الکترونیکی در کشور و تجارب سازمان‌های ارائه دهنده آموزش های الکترونیکی در کشور اشاره کرد.
دکتر خراسانی با اشاره به برگزاری چندین کارگاه آموزشی در این کنفرانس در جهت کاربردی تر کردن محتوی آن افزود: هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی، عملیاتی سازی، اجراکردن و تسهیل و کمک به دست اندرکاران بخش آموزش الکترونیکی است و در اجرای آنها از دانشجویان، اساتید و متخصصان فن آموزش مجازی استفاده شده است.
وی در پایان گفت: در بعد بین المللی کنفرانس نیز از اساتید کشورهای سوئد، اسپانیا، ایرلند، آلمان، هلند و آمریکا که تجارب موفقی در زمینه اجرای آموزش الکترونیکی داشتند، برای حضور و ارائه گزارش و تجربیات موفق خودشان به کنفرانس دعوت شده اند.
ر.ب ۴۵/ ل.م ۵۴/‏ ع. ع ۵۷


( ۳ )