به میزبانی پارک علم و فناوری کرمانشاه؛
پانزدهمین نشست روابط عمومیهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه ۵ کشور برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری کرمانشاه، در این نشست، دکتر معصومه خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش روابط عمومیها در توسعه اظهار داشت: در دنیای امروزآنچه که بسیار حائز اهمیت است داشتن امکانات اعتبارات نیست بلکه وجوداکوسیستم و شبکه تعاملی است، این شبکههای تعاملی شاید به نوعی مدل کوچکی از آن چیزی است که ما امروز از روابط عمومیها انتظار داریم.
وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی در ایجاد شبکههای تعاملی به ویژه در فضای کنونی میتواند بسیار اثرگذار باشد افزود: تعامل میان مناطق فناوری و دانشگاهها بعنوان اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری بسیار اهمیت دارد و این نشست ها می تواند در تقویت این شبکه موثر باشد.
دکتر خان احمدی در ادامه تصریح کرد: اکنون یکی از مهمترین اثرگذاری روابط عمومیها حضور درفضای مجازی در واقع به خدمت گرفتن و استفاده از این ظرفیت است.
وی در ادامه بر معرفی و شناساندن پتانسیل ها و خدمات پارکهای علم و فناوری و دانشگاهها تاکید کرد و گفت: در دنیای امروز که با تغییرات بسیار زیاد و سریعی مواجه هستیم، روابط عمومی (R&D)های دانشگاهها و مراکز فناوری محسوب میشوند « R&D» که در حوزه فناوریهای نرم کار میکند فناوریهایی که امید بخشاند و انگیزه ایجاد میکنند.
دکتر خاناحمدی در پایان افزود: امید نیاز فضای امروز کشور است و روابط عمومیها می توانند در امیدآفرینی در جامعه بسیار موثر باشند.
در ادامه فرهاد فتاحی، دبیر روابط عمومیهای دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری منطقه ۵ وزارت کشور بر لزوم فعالیت موثر و پویای روابط عمومیهای منطقه تاکید کرد و گفت: ایجاد زمینه جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در دانشگاه ها و پارک ها، تقویت رویه وانسجام بخشی به فعالیت های روابط عمومی وفراهم کردن بسترلازم جهت تخصصی وحرفه ای شدن روابط عمومی ها از طریق برگزاری کارگاهها ازمهمترین برنامه های در حال انجام است.
وی تاکید کرد: روابط عمومی های منطقه با استفاده از ظرفیت های رسانه ها و تجربه دیگر مناطق براطلاع رسانی فعالیت های اهتمام داشته باشند.
فتاحی در ادامه به برگزاری جشنواره کشوری روابط عمومیهای برتر اشاره کرد و افزود: این برنامه میتواند درتحرک و پویایی کارشناسان روابط عمومی نقش داشته باشد.
س.س ۵۱/ ل.م ۵۴