مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم در دانشگاه بیرجند مطرح کرد:

لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای برای تصمیم ها و اقدام های مهم در دانشگاه‌ها/توسعه ارتباط با رسانه ها برای معرفی مطلوب تر دستاوردهای حوزه علم و فناوری

۱۸ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۵۴ کد : ۵۰۹۷۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۲۳
نشست شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۹ کشور امروز (شنبه)، با حضور دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر خامسان، رییس دانشگاه بیرجند و با همکاری پارک علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار شد.
لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای برای تصمیم ها و اقدام های مهم در دانشگاه‌ها/توسعه ارتباط با رسانه ها برای معرفی مطلوب تر دستاوردهای حوزه علم و فناوری

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بیرجند، دکتر عبداللهی‌نژاد در این نشست که به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید برای فعالیت ها و اقدامات مهم خود، پیوست رسانه ای تهیه و تدوین نمایند.
وی افزود: با وجود پیوست رسانه ای، شیوه ها و سبک های پوشش رسانه ای و بازنمایی خبری آن تصمیم یا اقدام دقیق تر، حرفه ای و تاثیرگذارتر خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، رسانه ها را بازوی مهم و یار توانمند روابط عمومی های دانشگاه ها عنوان و تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه ها در انعکاس دستاوردهای حوزه آموزش عالی و توسعه ارتباط با رسانه ها مبحث بسیار مهمی است باید مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گیرد.
وی در ادامه به لزوم درگیر کردن اعضای هیأت علمی و جهت‌دهی خبرها به سمت دستاوردهای پژوهشگران دانشگاهی تأکید کرد.
دکتر عبداللهی نژاد در ادامه لزوم بازنگری برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره روابط عمومی های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مناطق دهگانه آموزش عالی و بخصوص منطقه ۹ را مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری جشنواره های منطقه ای می تواند به ایجاد یک فضای رقابتی مثبت و بانشاط و نیز مشخص شدن نقاط قوت و ضعف هر یک از مراکز در منطقه کمک نماید و تبادل تجربه ها را موجب شود.
لزوم استفاده از انواع تولیدات چندرسانه ای برای انتقال اخبار، تشکیل شورای سوژه‌یابی اخبار و رویدادها در منطقه ۹، ارسال یک یا چند خبر در قالب‌های نوین رسانه‌ای مانند موشن گرافیک و اینفوگرافیک بخش دیگری از سخنان دکتر عبداللهی‌نژاد بود.
به گفته وی، استانداردسازی در اخبار و استفاده از عکس تولیدی حرفه ای، سرعت دهی به انتشار اخبار و زمان درج مناسب خبر در وبسایت و رسانه های اجتماعی، باعث بازدید بیشتر می شوند و این عامل می‌تواند ضریب تاثیرگذاری اخبار در میان مخاطبان را افزایش دهد.
دکتر احمدخامسان رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این نشست گفت: روابط عمومی قلب تپنده هر سازمان است و سرمایه‌گذاری در این بخش در معرفی سازمان بسیار تأثیرگذار است.
وی از اهمیت و نقش روابط عمومی گفت و افزود: در دانشگاه بیرجند ۴ نیرو در روابط عمومی جذب شد که همکاران این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند و هرگونه امکاناتی در اختیار روابط عمومی قرار داده شده است.
دکتر خامسان با اشاره به تجربه موفق تعامل روابط عمومی و رسانه‌ها در موضوع طرح توازن گفت: شما می‌توانید از قدرت رسانه‌ای برای معرفی و اهداف دانشگاه‌ها استفاده نمایید.
دکتر سامان فرزین مدیر روابط عمومی دانشگاه بیرجند نیز با تشکر از حمایتهای رئیس دانشگاه و همکاران روابط عمومی گفت: تمامی فعالیت‌های این مجموعه در راستای اعتلای نام دانشگاه صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به همکاری همیشگی و ارتباط مداوم با رسانه‌ها افزود: تیتر یک اکثر رسانه‌ها به دانشگاه تعلق دارد و از حمایت‌های آنان تقدیر می‌کنیم.
در ادامه دکتر حمیدرضا مدقق، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی و سردبیر بخش علمی و فرهنگی شبکه خبر نیز در این نشست گفت: روابط عمومی قوی و پای کار و در ارتباط با رسانه می‌تواند سازمان را به اوج برساند.
در ادامه مدیران روابط عمومی منطقه ۹ کشور به بیان پیشنهادها و نقطه نظرات خود در روابط عمومی‌ها پرداختند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به میزبانی دانشگاه سمنان در جشنواره روابط عمومی منطقه ۹، برگزاری کارگاه نقش روابط عمومی در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، اهمیت اعتمادسازی بین روابط عمومی و رئیس دانشگاه، تعامل بین دانشگاه‌ها جهت تهیه تولیدات چندرسانه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها برای انجام امور روابط عمومی اشاره کرد.
در ادامه این نشست یک روزه، کارگاه آموزشی "ژورنالیسم تلفن همراه" با تدریس دکتر مدقق برگزار شد.
ل.م ۵۴/ ع.ع ۵۷