با حضور قائم مقام وزیر علوم، سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه گیلان تبیین شد

۰۵ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۸ کد : ۴۵۲۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۸۵
سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری طی نشستی با حضور دکتر محمدسعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه های استان و مدیران دانشگاهی و استادان دانشگاه،در تالار حکم...
با حضور قائم مقام وزیر علوم، سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه گیلان تبیین شد
سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری طی نشستی با حضور دکتر محمدسعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه های استان و مدیران دانشگاهی و استادان دانشگاه،در تالار حکمت دانشگاه گیلان تبیین شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر تسلیمی در این نشست با تأکید بر نقش کلیدی آموزش و پژوهش در توسعه جوامع گفت: هیچ جامعه ای بدون سیستم آموزشی و پژوهشی مناسب توسعه نمی یابد.
وی با اشاره به سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری کشور، این سند را سندی جامع و در عین حال مختصر و بدون زیاده گویی و مقدمه سازی خواند.
قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تدوین برنامه عملیاتی مناسب پس از اسناد راهبردی، خواهان توجه و همکاری مدیران آموزش عالی برای تدوین این گونه برنامه ها شد.
وی در خاتمه با اشاره به نگاه آسیب شناسانه موجود به مشکلات آموزش عالی در این سند، حرف مشترک حاضران در نشست را رساندن ظرفیت فعلی آموزش عالی به ظرفیت اسمی آن دانست و خواهان همکاری همه اعضای خانواده آموزش عالی برای تحقق آن شد.
در ادامه دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان با تشکر از تلاش های مدیران دانشگاهی و اعضای هیئت علمی در سال تحصیلی گذشته و با ابراز خرسندی از برگزاری اولین کارگاه آموزشی سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه گیلان، سند راهبردی را یکی از اسناد مهمی دانست که جهت گیری آموزش عالی در سال های آینده را مشخص می کند.
وی همچنین سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری کشور را سندی با زبان تخصصی، دقیق و در عین حال فشرده خواند که نیاز به تفسیر و توضیح دارد.
دکتر رضی با اشاره به نیاز سندهای راهبردی به برنامه های اقدام و عمل، هدف از تشکیل چنین جلساتی را عملیاتی شدن این اسناد خواند.
گفتنی است بعد از تبیین مقدماتی این سند، اعضای حاضر در چهار کارگروه در خصوص چگونگی اجرایی کردن این سند به بحث و تبادل نظر پرداختند.