وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

محیط‌های دانشگاهی و علمی، محیط‌های سالم، پاک و مقدس هستند

۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۱ کد : ۳۹۹۸۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۶۰۴
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری محیط‌های دانشگاهی و علمی را در مقایسه با سایر نهادهایی که در سطح جامعه وجود دارند، جزو محیط‌های سالم، پاک و مقدس توصیف کرد و گفت: اگر نسبت به این محیط‌ها حساسیت نشان می‌دهیم به خاطر آن است که این محیط‌ها باید پاک باقی بمانند و مورد سوءظن افراد و اشخاص قرار نگیرند.
محیط‌های دانشگاهی و علمی، محیط‌های سالم، پاک و مقدس هستند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در دومین همایش رؤسای هیات‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور که صبح امروز (دوشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: وجود هیئت‌های رسیدگی به تخلفات به منظور کنترل و نظم بخشیدن و تذکر به مجموعه‌های موجود در دانشگاه‌ها بسیار مؤثر است.
به گفته وی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات مسائل و مطالبی را به عنوان راهنما، تذکر و حتی در قالب کارگاه در محیط‌های دانشگاهی ارائه می‌کنند که اثرات راهنمایی در محیط‌های کاری را دارا می‌باشند.
وزیر علوم تصریح کرد: در هر جامعه‌ای سهواً یا عمداً تخلف و اشتباهی ممکن است رخ دهد که منتهی شود به یک مرجع رسیدگی به تخلفات و با توجه به اینکه هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در محیط‌های دانشگاهی از بدنه دانشگاه‌ها هستند، این سنخیت شغلی و آشنایی با مسائل محیطی، بسیار کارساز و مؤثر در نوع رسیدگی، نتیجه‌گیری و ورود و خروج به مسائل است؛ فرصت مغتنمی است که مسائل به مراجع درون سیستم ارجاع می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه هر حکم و دستوری باید مبنای قانونی بر آن حاکم باشد افزود: حق و حقوق افراد بسیار حائز اهمیت است؛ اصل بر برائت افراد است و رسیدگی به تخلف باید در حین اشتغال صورت گیرد و اجرای حکم پس از تجدید نظر انجام شود.
دکتر غلامی محیط‌های دانشگاهی و علمی را در مقایسه با سایر نهادهایی که در سطح جامعه وجود دارند، جزو محیط‌های سالم، پاک و مقدس دانست و عنوان کرد: اگر نسبت به این محیط‌ها حساسیت نشان می‌دهیم به خاطر آن است که این محیط‌ها باید پاک باقی بمانند و مورد سوءظن افراد و اشخاص قرار نگیرند.
به گفته وی، جامعه هیئت علمی چون الگوی رفتاری دانشجویان هستند، هرگونه خدشه به این الگوها می‌تواند آثار مخرب بسیاری داشته باشد و قطعاً می‌دانیم که مدیران دانشگاه‌ها به این مهم توجه ویژه دارند.
وزیر علوم افزود: تلاش می‌کنیم صیانت از جایگاه و منزلت آموزش عالی و اعضای خانواده آموزش عالی، استادان، کارکنان و دانشجویان صورت گیرد؛ از این رو ضمن توجه به رعایت قوانین، مسائل مربوط به دانشگاه‌ها باید در داخل دانشگاه حل و مرتفع شود.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷