از سوی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم؛

دستور العمل ارزیابی عملکرد هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ابلاغ شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۰ کد : ۳۸۵۵۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۶۱۶
معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از ابلاغ دستور العمل ارزیابی عملکرد هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت خبر داد.
دستور العمل ارزیابی عملکرد هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ابلاغ شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، سید شمس الدین هاشمی، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این وزارت، بااعلام این خبرگفت: این دستور العمل با هدف بررسی میزان تاثیر هیأت های استانی در تحقق اهداف نظام نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مراکز آموزش عالی کشور و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها به منظور بهبود مستمر عملکرد هیأت های استانی، ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه این دستور العمل، مبتنی بر آئین نامه " هیات استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت"، تدوین شده است، اظهار داشت: دستورالعمل مذکور شامل یک مقدمه و ۴ ماده است که در آنها اهداف ارزیابی، فرآیند ارزیابی، مراحل تکمیل کاربرگ های ارزیابی و شاخص های ارزیابی تشریح شده است.
هاشمی افزود: بر اساس این دستور العمل، عملکرد هیات های استانی در قالب ۹ شاخص اصلی از جمله: ساختار، مدیریت و وظایف دبیرخانه، کمیت و کیفیت بازدیدها و گزارش ها، ارزیابی درونی و تدوین برنامه های بهبود کیفیت، فرهنگ سازی و توانمندسازی، تعامل و همکاری در استان و مرکز، کارگروه های تخصصی، سامانه آموزش عالی، عملکرد بودجه ای، اطلاع رسانی و ۲۵ نشانگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، از جمله نکات قابل توجه در این دستورالعمل را اختصاص ۱۰ امتیاز به فعالیت های خاص و خلاقانه در هیات های استانی برشمرد که در راستای تشویق آنها به نوآوری در روش ها و شیوه های نظارت و ارزیابی طراحی شده است.
هاشمی افزود: برای انجام نخستین دوره ارزیابی عملکرد هیات های استانی با توجه به دستورالعمل مورد اشاره، مقرر شده است هیات های استانی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، کاربرگ های مربوطه را تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ تکمیل و به مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم ارسال کنند و نتایج ارزیابی نیز تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد.
ر.ب ۴۵

کلید واژه ها: مرکز نظارت و ارزیابی


( ۳ )