• ENGLISH
  • سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • آ + آ -

وزیر علوم در نشست شورای تحول علوم انسانی تاکید کرد:

لزوم ارتباط و همفکری گسترده تر کارگروه های شورای تحول با استادان و نخبگان دانشگاهی کشور

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۷ کد خبر : ۳۸۵۱۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۱
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر دوشنبه در نشست شورای تحول و ارتقای علوم انسانی تاکید کرد: به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت کارشناسی و تخصص استادان و نخبگان دانشگاهی کشور، کارگروه های تخصصی فعال در شورای تحول علوم انسانی در ارتباط، هماهنگی،‌ تعامل و همفکری گسترده تر با دانشگاه ها این موضوع مهم را دنبال کنند.
لزوم ارتباط و همفکری گسترده تر کارگروه های شورای تحول با استادان و نخبگان دانشگاهی کشور

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این نشست اظهار داشت: بر این باورم که ارتباط و تعامل مستمر استادان پیشکسوت و باسابقه با اعضای هیات علمی جوان می تواند ضمن انتقال تجربیات تدریس و پژوهش باعث پویایی و هم افزایی در درون گروه های آموزشی شود.

وزیر علوم بر ضرورت برگزاری کارگاه های مستمر دانش افزایی و مهارت آموزی برای استادان جوان تاکید و گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم با همکاری دانشگاه ها برای اجرای مطلوب این کارگاه ها برنامه ریزی می کند.

در ابتدای این نشست، دکترغلامعلی حداد عادل، عضو شورای انقلاب فرهنگی و رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ازتحول و ارتقای ۱۶ رشته تحصیلی در قالب ۱۶ کارگروه خبر داد.

دکتر حداد عادل هدف از تشکیل شورای تحول و ارتقای علوم انسانی را طراحی، سازماندهی، برنامه ریزی، مدیریت و هدایت تحول در علوم انسانی عنوان کرد و گفت: کار گروه های شانزده گانه در رشته های فلسفه، هنر، معماری، فلسفه دین، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مطالعات زنان، فرهنگ و ارتباطات، حقوق، مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات خارجی، علوم اقتصادی و مشاوره تشکیل شده است که در قالب آنها علاوه بر رسیدگی و بازنگری ۱۱۰ برنامه درسی ۷۲ برنامه درسی مورد نیاز برای این رشته ها مصوب شده است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در ادامه به راهبردها و اصول این شورا اشاره کرد و افزود: توجه به جنبه ستادی شورا در امر تحول و سیاست گذاری، همکاری و هماهنگی با وزارت علوم در چارچوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ورود به تحول در رشته های علوم انسانی بر حسب اولویت ها، ایجاد کارگروه های تخصصی، استفاده از تجربه و توان موسسات و نهادها و دانشمندان مسلمان غیر ایرانی، عدم مخالفت با همه دستاوردهای غرب در علوم انسانی، تحول در آموزش و پرورش قبل از دانشگاه، اجتناب از سطحی نگری و توجه درست و دقیق از اسلامی سازی، از اصول و راهبرد های مصوب برای این شورا است.

وی به کارهای بنیادین که در شورا انجام شده است اشاره کرد و گفت: بحث و تبادل نظر در خصوص مفاهیم بنیادین علوم انسانی و تهیه سند مربوط به آن و بررسی ساز و کارهای کنترل کمی جذب دانشجو در رشته های علوم انسانی در دانشگاه ها و تدوین سند جامع تحول از بنیادی ترین کارهای صورت گرفته در شورای تحول و ارتقای علوم انسانی می باشد.

در ادامه این نشست شرکت کنندگان و روسای کمیته های مختلف شورای تحول علوم انسانی دیدگاه ها و نظرات خود را درباره تحول در علوم انسانی، ضرورت ها، چالش ها و مشکلات پیش روی با وزیر علوم در میان گذاشتند.

ع. ع ۵۷


۱ رای