برگزاری کارگاه نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی و حسی) در دانشگاه فردوسی مشهد

۰۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۷ کد : ۳۳۴۲۹ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۸۸۵
کارگاه نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی و حسی) با حضور پروفسور علی گرجی در سالن شورای دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد .
برگزاری کارگاه نورومارکتینگ (بازاریابی عصبی و حسی) در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، گلثومیان، نایب دبیر انجمن علمی علوم شناختی ضمن خوش آمد گویی و معرفی برنامه های انجمن علمی در سال گذشته، به معرفی اعضا و برنامه های آتی انجمن پرداخت و در ادامه پروفسور علی گرجی با مقدمه ای از نحوه خرید های کلاسیک و جدید و همچنین تاریخچه و نورومارکتینگ و پژوهش های اولیه آن، توضیحی مختصر در مورد مغز جدید، مغز میانی و مغز خزنده ارائه داد در ادامه شش محرک را در ارتباط با مغز خزنده معرفی کرده و برای هر کدام مثال ها و نمونه تبلیغاتی که از هر یک از این موارد استفاده شده را توضیح داد.

وی در ادامه به بیان مناطق و مدارهای عصبی مرتبط مانند، DLPFC, inferior frontal hippocampus پرداخت و در پایان ضمن مقایسه و بیان تاثیر برند در تصمیمات تکنیک ها و ابزارهای مرتبط با نورومارکتینگ از جمله PET, FMRI, EEG, MEG, SST, TMS, Eye Tracking , Facial Coding,... نمونه کارهای استفاده شده از این ابزارها را معرفی کرد.

 


( ۱ )