استقبال از میزخدمت پارک علم و فناوری استان سمنان

۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۰ کد : ۳۲۲۶ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۸۴۷
سیدمسعود آقایان مدیر روابط‌ عمومی پارک علم و فناوری استان سمنان، از استقبال بی سابقه از ابتکار روابط عمومی در راه اندازی میزخدمت برخط (onlien) در آدرس الکترونیکی www.osd.sstp.ir خبر داد. به گزارش روابط...
سیدمسعود آقایان مدیر روابط‌ عمومی پارک علم و فناوری استان سمنان، از استقبال بی سابقه از ابتکار روابط عمومی در راه اندازی میزخدمت برخط (onlien) در آدرس الکترونیکی www.osd.sstp.ir خبر داد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، آقایان با اشاره به راه‌اندازی میزخدمت برخط روابط‌عمومی این پارک در اول مرداد 1393 گفت: این میزخدمت برای اولین بار در فروردین 1393 در یازدهمین جشنواره ملی ایده های برتر منطقه سه فناوری که در این پارک برگزار شد اجرای آزمایشی خود را آغاز کرد و با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان در جشنواره، به صورت دایمی بر روی تارنماها و سامانه‌های برخط روابط‌عمومی قرار گرفت.
وی افزود: از ابتدای راه‌اندازی رسمی این میزخدمت تاکنون 236 گفتگوی برخط (online) و در دوره‌ آزمایشی آن (از 23 فروردین تا اول مرداد 1393) تعداد 100 گفتگوی برخط صورت گرفته است.
آقایان با اشاره به اینکه میزخدمت برخط در روزهای تعطیل نیز فعالیت داشته است، افزود: از مجموع 336 گفتگوی برخط صورت گرفته در 152 روز ، 79 مورد در روزهای تعطیل (پنج شنبه، جمعه، تعطیلات رسمی و خارج از وقت اداری) صورت گرفته که بیش از 23 درصد گفتگوها را شامل شده است.
مدیر روابط‌ عمومی پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: پرسش های کاربران از کارشناسان پارک در گفتگوهای برخط در مورد نحوه‌ جذب و پذیرش، نحوه‌ حمایت از ایده‌پردازان توسط پارک‌های علم و فناوری، پرسش و پاسخ در مورد جشنواره‌ها و کنفرانس‌های پارک، پرسش و پاسخ در مورد ثبت شرکت دانش‌بنیان، محصولات شرکت‌ها و واحدهای فناور پارک بوده است.
وی در ادامه به 4889 مورد بازدید صورت گرفته از صفحات میزخدمت برخط از اول مرداد 1393 تاکنون در تارنمای اصلی پارک اشاره کرد و افزود: از این تعداد 2314 بازدید مربوط به صفحه اصلی میزخدمت برخط (osd.sstp.ir) (47 درصد)، 539 بازدید مربوط به صفحه میزخدمت برخط مسوول جذب و پذیرش مراکز رشد (11 درصد)، 407 بازدید مربوط به صفحه میزخدمت برخط سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور مهدی شهر و شهمیرزاد (8 درصد)، 401 بازدید مربوط به صفحه میزخدمت برخط کارشناس مرکز رشد واحدهای فناور گرمسار (8 درصد)، 371 بازدید مربوط به صفحه میزخدمت برخط پایگاه های اطلاع رسانی روابط عمومی (8 درصد)، 250 بازدید مربوط به میزخدمت برخط مسوول کمیته برگزاری مسابقات ملی تخصصی ربات های پرنده (5 درصد)، 258 بازدید مربوط به صفحه میزخدمت برخط کارشناس عمرانی (5 درصد) و 349 بازدید مربوط به صفحه میزخدمت برخط مسوول کتابخانه پارک (7 درصد) بوده است. 
آقایان تصریح کرد: بر این اساس به صورت میانگین 32.16 بازدید در روز از زمان راه‌اندازی رسمی میزخدمت برخط تاکنون  از صفحات میزخدمت برخط صورت گرفته است و این تعداد بازدید در بین تمامی صفحات تارنماها و سامانه های برخط این روابط عمومی بی سابقه بوده است.
وی زمان پاسخگویی از طریق میزخدمت برخط را سریع‌ترین زمان ممکن برای پاسخگویی به ارباب رجوع خواند و افزود: زمان اولین پاسخی که به مخاطب از طریق میزخدمت برخط ارسال می‌شود کمتر از 4 ثانیه است.
آقایان در خاتمه تصریح کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع باید مانند شرکت‌های خصوصی رکن اصلی ارگان‌های دولتی باشد. اهمیت به این موضوع و ایجاد ارتباطی آسان، سریع و نتیجه بخش بین بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری استان سمنان و مخاطبان از اهداف روابط عمومی این پارک بوده و در آینده نیز خواهد بود.