برگزیدگان اولین رویداد ایده بازار گردشگری معرفی شدند

۰۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۶ کد : ۲۹۵۰۹ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۹۹۴
رویداد ایده بازار گردشگری با همکاری دانشگاه پیام نور استان هرمزگان، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی و با حضور افراد صاحب ایده و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد و برگزیدگان معرفی شدند.
برگزیدگان اولین رویداد ایده بازار گردشگری معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، این رویداد با حضور ۴۳ ایده پرداز و با حضور دکتر قائدی سرپرست دانشگاه پیام نور هرمزگان، ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر فتی رئیس پارک علم و فناوری و دکتر عامری رئیس واحد کارآفرینی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

دکتر عبدالکریم قائدی سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در این مراسم ضمن تشکر از واحد کارآفرینی دانشگاه گفت: برگزاری این رویداد حرکت خوبی در راستای مشارکت مردم در توسعه گردشگری هرمزگان است.

وی بیان داشت: دانشگاه پیام نور هرمزگان از برگزاری چنین رویدادهایی که بتواند در توسعه هرمزگان نقش ایفا کند حمایت می‌کند.

حسین رئیسی مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان در تشریح برگزاری این رویداد گفت: ایده بازار گردشگری با همکاری پارک علم و فناوری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه پیام نور برگزار شد که در زمینه توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه گردشگری طرح و ایده داشتند.

وی ادامه داد: نقطه مثبت این رویداد حضور سرمایه‌گذاران است که از ایده‌های جذاب و نیاز استان حمایت می کنند.

رئیسی به جزئیات حضور شرکت‌کنندگان در این رویداد پرداخت و افزود: در مرحله اول روز برگزاری ایده بازار ۳۰ ایده از سوی ایده پردازان مطرح شد که با نظر داوران ۸ ایده به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیر مرکز نوآوری پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: در مرحله نهایی ۸ ایده پرداز توجیه اقتصادی بودن ایده خود را در پرسش های حضار و داوران پاسخ دادند.

وی همچنین به رای داوران در مرحله نهایی اشاره کرد و افزود: با رای هیئت داوران امیرحسین دیوارگر با ایده کتیبه خوان هوشمند و مریم زارع با ایده کوچه مسافر هرمزگان به ترتیب اول و دوم شدند.

گفتنی است داوری طرح‌های این رویداد نیز بر عهده دکتر محمود عامری عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان، تراب ذاکری، ارشک حلی ساز بود. داوران رویداد نیز با قدردانی از پشتکار ایده پردازان راهکارهای پرورش ایده و نیازهای پخته‌تر شدن آن برای جذب سرمایه گذار ارائه کردند.


( ۱ )