درحال حاضر مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان مربوط به بخش فروش و بازاریابی است

۲۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۱ کد : ۲۶۳۶۱ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۱۷۰۲
مهندس علی نامدار مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت پروژه توس گفت: وظیفه اصلی شرکت های دانش بنیان رفع یک مشکل صنعتی و یا ساخت یک دستگاه خاص می باشد که منبع اصلی درآمد یک شرکت دانش بنیان مربوط به فروش ایده ها و خلاقیت های او است و درحال حاضر مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان مربوط به بخش فروش و بازاریابی است .
درحال حاضر مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان مربوط به بخش فروش و بازاریابی است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، مهندس نامدار دراین خصوص گفت: افراد دانشگاهی و نخبه علمی اکثراً درمحیط سخت بازار نمی توانند رقابت کنند و در نتیجه محصولات تولیدی و فناورانه آنها به فروش نمی رود و بهترین گزینه به گفته کارشناسان فروش ایده و فکر شرکت دانش بنیان به سرمایه داران و سرمایه گذاران است که درغیر اینصورت شاهد این خواهیم بود که بخش صنعت و تولید از تکنولوژی بی بهره خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت پروژه توس گفت: این شرکت در سال ۸۵ تاسیس شد و ایده محوری آن، طراحی و ساخت صداگیر درون خط گاز (Inline Silencer) بوده است، این وسیله برای رفع آلودگی صوتی ایستگاه های تقلیل فشار گاز استفاده می شود که بعد از گذشت ۵ سال این محصول به مرحله تجاری رسید و اولین قرارداد فروش با شرکت گاز خراسان رضوی منعقد شد.

وی افزود: اکنون محصولات کنترل آلودگی صوتی دیگر همچون اتاقک آکوستیک، سایلنسر تهویه، سایلنسر ونت و دیواره های جاذب صوت توسط شرکت تولید می شود. آلودگی صوتی بعد از آلودگی هوا و آب به عنوان سومین عامل زیان آور به انسان معرفی شده است.

مهندس نامدار ادامه داد: اخذ گواهینامه دانش بنیان در زمینه کنترل آلودگی صوتی از معاونت فناوری ریاست جمهوری، عضویت در وندور لیست شرکت گاز ایران، تدوین استاندارد کنترل آلودگی صوتی ایستگاه های تقلیل فشار برای شرکت ملی گاز ایران، طراحی آکوستیکی مانیفولدهای وروردی و خروجی موتور درونسوز بنزینی، مشاور آکوستیکی نیروگاه توس جهت کنترل نویز اتاق توربین واحد ۱، طراحی و نصب کاهنده صدای اتاق دمنده های هوا در تصفیه خانه شهرک مسکونی پالایشگاه خانگیران و طراحی، ساخت و نصب اتاقک آکوستیکی برای CHP مجتمع تجاری فردوسی ۲ مشهد ازجمله طرح های شاخص و افتخارات این شرکت دانش بنیان می باشد.

وی با اشاره به تاثیرگذار پارک علم و فناوری خراسان در بدو شروع به کار شرکت های دانش بنیان خاطرنشان کرد: شرکت های بزرگ دولتی همواره نسبت به طرح های جدید شرکت های نوپا دیدگاه مثبتی ندارند، لذا اعتبار پارک علم و فناوری خراسان در عقد قراردادهای اولیه، تسهیلات مالی، تهیه دفتر اداری و ملزومات اولیه شروع کار بسیار تاثیر گذار بوده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت پروژه توس اضافه کرد: نقش حمایتی پارک علم و فناوری خراسان در حوزه های دیگر منجمله کمک به بازاریابی و یا فروش ایده های شرکت های نوپا باید گسترش یابد.

مهندس نامدار خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری خراسان یک چتر حمایتی و پرورش دهنده ایده های نو و دانش بنیان است و این مهم امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی افزود: مجموعه پارک علم و فناوری خراسان می تواند دارای یک کارگاه بزرگ باشد تا شرکت ها بتوانند از آن در مدت دوران رشد مقدماتی استفاده کنند، این استفاده باید طبق زمان بندی مشخص برای شرکت ها باشد و از طرفی هزینه آن مثل هزینه دفتر اداری که از خدمات پارک است، ناچیز و سبک باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنعت پروژه توس، بهینه سازی محصولات موجود، تولید محصولات جدید، گسترش بازاریابی و احداث سایت اینترنتی را ازجمله اهداف و استراتژی های بلند مدت این شرکت عنوان کرد.

کلید واژه ها: پارک خراسان