آغاز اجرای برنامه های ملی حوزه آموزش عالی قرآنی

۰۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۱ کد : ۲۵۶۳ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۴۵
دهمین جلسه کارگروه توسعه آموزش عالی به ریاست دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی با اشاره به...
آغاز اجرای برنامه های ملی حوزه آموزش عالی قرآنی
دهمین جلسه کارگروه توسعه آموزش عالی به ریاست دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی با اشاره به ابلاغ برنامه­های ملی مصوب کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور توسط مقام عالی وزارت در هفته گذشته، اظهار داشت: از میان برنامه­های ملی سه کلان­برنامه به حوزه آموزش عالی قرآنی اختصاص دارد که برنامه ملی  طراحی، توسعه و ارتقای برنامه­های درسی قرآنی نظام آموزش عالی، برنامه ملی ارتقای سرمایه انسانی نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی و برنامه ملی  طراحی و استقرار نظام جامع نظارت و ارزیابی نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی را شامل می شود .
 وی افزود: در راستای به­کارگیری حداکثری ظرفیت ملی در اجرای برنامه­ها، شیوه­نامه اجرایی کلان­برنامه­های ملی حوزه آموزش عالی قرآنی تدوین و در جلسات فشرده این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر میلی منفرد در ادامه گفت : از ارکان اجرایی منظور شده در شیوه­نامه، تشکیل کمیته راهبری تخصصی برای هر یک از سه برنامه­ کلان حوزه آموزش عالی قرآنی است که عمده اعضای آن را صاحب­نظران برجسته حوزه برنامه­ریزی ملی تشکیل داده و تهیه سبد پروژه­ برای هر یک از برنامه­های کلان را عهده­دار هستند.
 رئیس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی افزود : در بالادست این کمیته­ها، ستاد راهبری قرار دارد که هدایت، هماهنگی و هم­افزایی میان کمیته­ها را بر عهده داشته و از جمله وظایف آن بررسی و تجمیع سبدپروژه­های تهیه­شده برای سه برنامه ملی و رفع موارد هم­پوشاست.
عضو کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور همچنین از رونمایی نسخه اول سبدپروژه برنامه ملی طراحی، توسعه و ارتقای برنامه­های درسی قرآنی نظام آموزش عالی در جلسه کارگروه خبر داد و گفت : روند علمی اتخاذشده در تبدیل ­برنامه­های ملی به خردپروژه­های کاربردی گامی مهم در تحقق اهداف برنامه­ها است که در صورت کاربست اجرایی آنها زمینه اصلاح و ارتقای نهاد آموزش عالی قرآنی فراهم شده و این موضوع می­تواند به عنوان الگویی موفق در دیگر حوزه­های آموزش عالی لحاظ شود.