وزیر علوم: نیازسنجی باید اساس توسعه آموزش عالی باشد

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۲:۲۲ کد : ۲۴۵۴۴ آرشیو قدیمی
تعداد بازدید:۷۷۶
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرجی دانا در نشست آمایش علوم، تحقیقات و فناوری، حضور نمایندگان استانهای اردبیل، زنجان و قزوین را در این نشست، بسیار دلگرم کننده دانست و از حضور آنها تشکر و قدردانی کرد. وزیر علوم، ضمن اشاره به اینکه آموزش عالی کشور در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای درخشان ترین دستاورد بوده افزود: حاصل تلاش برای رفع بعضی محرومیت¬ها، به توسعه نامتوازن در آموزش عالی منجر شده است. وی توسعه متوازن را پیش درآمد توسعه پایدار دانست و گفت: بهترین افراد برای رایزنی و تبادل نظر در جهت رسیدن به توسعه پایدار، نمایندگان مردم هستند. وزیر علوم در بحث بودجه آموزش عالی به سرانه¬ای شدن بودجه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم بسیار تلاش کرد که "سرانه ای شدن"، مبنای بودجه آموزش عالی قرار گیرد؛ اما متأسفانه این مسئله برای سال 93 محقق نشد. وی افزود: سرانه¬ای شدن یک شاخص جهانی است و کاملاً قابل دفاع است. دکتر فرجی دانا با ذکرمحدودیت منابع کشور، تاکید کرد: واقعیت این است که منابع اختصاص یافته به آموزش عالی کشور نمی¬تواند پاسخگوی مطالبات باشد. وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که سند آمایش علوم، تحقیقات و فناوری پس از استماع دیدگاهها و نظرات نمایندگان استانها و با حضور رؤسای دانشگاههای مربوط آماده شده و پس از بحث و مشورت مجدد با نمایندگان به اجرا گذاشته شود. گفتنی است در این جلسه نمایندگان مردم در استانهای اردبیل، زنجان، قزوین مسائل و خواستهای حوزه انتخابیه خود را با وزیر علوم و معاونان وی در میان گذاشتند.