نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نمایندگان مردم استانهای ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان در مجلس شورای اسلامی

۱۳ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۴۲۲۴ آرشیو قدیمی
تعداد بازدید:۳۰۶
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر فرجی دانا در این نشست که در محل این وزارتخانه برگزار شد اظهار داشت: توسعه آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از وظایفی است که انقلاب اسلامی برای محرومیت زدایی در کشورمان برای وزارت علوم در نظر گرفته بود. وی گفت: علی رغم تلاشهای انجام شده از سوی جامعه علمی و دانشگاهی کشورمان، هنوز هم به اهداف غائی و مقدس این هدف مهم نائل نشده ایم و برای توسعه همه جانبه و فراگیر و متوازن آموزش عالی در کشور، راهی طولانی در پیش داریم. وزیر علوم با اشاره به اینکه آنچه در سالهای گذشته در کشور رخ داده، این است که تقاضای اجتماعی سبب شده تا موسسات آموزش عالی دولتی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه های غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی - کاربردی در اقصی نقاط کشور مستقر شوند افزود: اگر نتوانیم زیرساخت های لازم را برای این موسسات فراهم کنیم، ضعف بر آموزش عالی مستولی خواهد شد. وی تصریح کرد: در حضورهای مکرر در مجلس شورای اسلامی از زبان نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بسیار شنیده ام که خروجی دانشگاهها برآورنده نیازهای جامعه نیست و یکی از اهداف مهم که در این گونه از نشست ها درخصوص آن هم اندیشی می کنیم این است که چگونه و از چه راههایی می توانیم به ارتقای کیفی در کنار توسعه کمی دست یابیم. دکتر فرجی دانا در ادامه گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی، روش هایی را در پیش بگیریم که توسعه کمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، سبب افت کیفی این موسسات نشود. وی با اشاره به الگوی توسعه ای اتخاذ شده در برخی از کشورها مبنی بر استقرار شعباتی از دانشگاه های مادر در نقاط دور افتاده جهت جذب دانشجویان برتر گفت: باید دست به دست بدهیم تا در اقصی نقاط کشورمان از ظرفیت دانشگاه های توانمند و برخوردار استفاده کنیم . گفتنی است در این نشست معاونان آموزشی، پژوهش و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، حقوقی و امور مجلس، اداری، مالی و مدیریت منابع و رؤسای سازمان سنجش و آموزش کشور، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، سازمان امور دانشجویان و مرکز همکاریهای علمی بین المللی حضور داشته و گزارشی از وضعیت آموزش عالی استانهای ایلام، خوزستان، کرمانشاه و لرستان ارائه کردند.