کسب رتبه برتر توسط روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان در اولین جشنواره روابط عمومی ها ی برتر دانشگاه‌هاو پارک‌های علم و فناوری منطقه دو کشور

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۶۷۷۹ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۵۵۴
در اولین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2 کشور در بخش تبلیغات و انتشارات، پارک علم و فناوری گیلان عنوان رتبه برتر را کسب کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، ا ...
در اولین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2 کشور در بخش تبلیغات و انتشارات، پارک علم و فناوری گیلان عنوان رتبه برتر را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، اولین جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2 کشور و تجلیل از خبرنگاران برتر منطقه، با حضور دکتر مهدخت بروجردی علوی مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان برگزار شد.
در این مراسم میرشمس دبیر روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه2 خلاصه‌ای از عملکرد این دبیرخانه را ارائه داد و گفت: یکی از کارهایی که در این منطقه صورت گرفته طراحی آرم این شورا هست که از بین طرح‌های ارسالی و پیشنهادی و با نظر شورای منطقه تایید و برای مناطق نه‌گانه ارسال شده است.
سپس دکتر علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن خوشامدگویی و ابراز خرسندی از میزبانی اولین جشنواره گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نام های متفاوتی به خود گرفته است و هر روز موضوعات جدیدی به آن اضافه می شود و به واسطه آن اکنون به جای دهکده جهانی از کلمه  قهوه‌خانه جهانی استفاده می شود و این نمایانگر دردسترس بودن و نزدیکی ارتباطی است.
دکتر نجفی نژاد با اشاره به نقش مهم نشریات به عنوان شاخص توسعه گفت: طبق آمار منتشر شده در سال ۹۳، در کشور ژاپن به ازای هر هزار نفر ۶۲۰ نشریه منتشر شده و این آمار برای کشورهای مانند سوئد و دیگر کشورهای اروپایی به ۵۰۰ نشریه برای هزار نفر است. این می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت کشور داشته باشد و یکی از شاخصه‌های توسعه در کشورها، سرانه نشریات در آن کشورها مربوط می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها گفت: نقش مهم برقراری و نگهداشت ارتباطات با مخاطبان در دنیای امروزی نقش بسیار حساس و مهمی است و اطلاع رسانی به موقع و بیان واقعیت‌ها از وظایف خطیر حوزه روابط عمومی است.
وی ضمن اشاره به پیوند جامعه و دانشگاه اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دانشگاه مطرح می شود پیوند بین جامعه و دانشگاه است و باید این موضوع را به عنوان یک ضعف بپذیریم که دانشگاه در راستای جامعه حرکت نکرده است و روابط عمومی‌ها می‌توانند در تحقق و ساماندهی این ارتباطات ، موثر عمل کنند.
همچنین در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی راهکارهای تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌های گروهی با حضور دکتر بروجردی مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری، کارشناسان روابط عمومی، خبرنگاران دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه 2 کشور و علاقه‌مندان به حوزه روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد.
همچنین در ادامه مراسم از تمبر شورای هماهنگی روابط عمومی های منطقه 2 کشور رونمایی شد و توانمندی ها و دستاوردهای روابط عمومی دانشگاه ها و پارک های منطقه نیز به صورت نمایشگاهی در معرض نمایش عموم قرار گرفت.
گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره در دو بخش روابط عمومی و رسانه ها تقدیر شد.