کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه” در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد
کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه " با حضور دکتر جواد طیبی عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر در حاشیه نشست مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فن آوری منطقه ۹ کش...
کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه " با حضور دکتر جواد طیبی عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر در حاشیه نشست مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فن آوری منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر طیبی در این کارگاه با اشاره به نقش روابط عمومی ها در مدیریت افکار عمومی گفت: امروزه افکار عمومی به عنوان بزرگترین قدرت نامری جهان محسوب می شود که جریان های اجتماعی و فرهنگی را به وجود می آورد.
وی افزود: در این راستا روابط عمومی ها باید هدایت و کنترل افکار عمومی را در درون و بیرون سازمان بدست گیرند و برای شناخت افکار عمومی برنامه های ارتباطی خود را سازماندهی کنند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی ها با تکیه بر شناخت افکار عمومی می توانند حوادث و رخدادهای آینده را پیش بینی کنند و نگرش های منفی و بروز بحران های درون و برون سازمانی را به حداقل برسانند.
وی با بیان اینکه بخشی از اتاق فکر دانشگاه ها در حوزه روابط عمومی است، یادآور شد: روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و روابط عمومی ها در دانشگاه به مثابه چشم و گوش و زبان آن دانشگاه محسوب می شوند.
دکتر طیبی در ادامه با تشریح عناصر کلیدی فعالیت های روابط عمومی ها، اظهار داشت: در حال حاضر نهادروابط عمومی در سطح جهان بسیار حائز اهمیت بوده و بدون استفاده از ظرفیت روابط عمومی هیچگونه پیشرفتی امکانپذیر نیست و در واقع باید نگاه به روابط عمومیها تخصصی و علمی شود.
وی تصریح کرد: نیروی انسانی در روابط عمومی می تواند شکل دهنده جایگاه روابط عمومی در سازمان ها و بالطبع در میان ذی نفعان سازمان باشد. در این راستا توانمندسازی نیروی انسانی و برنامه ریزی جهت نیل به نیازهای مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی برای روابط عمومی سازمان ها می تواند در برنامه ریزی عملکرد و بهره وری روابط عمومی نقش موثری داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر طیبی در این کارگاه با اشاره به نقش روابط عمومی ها در مدیریت افکار عمومی گفت: امروزه افکار عمومی به عنوان بزرگترین قدرت نامری جهان محسوب می شود که جریان های اجتماعی و فرهنگی را به وجود می آورد.
وی افزود: در این راستا روابط عمومی ها باید هدایت و کنترل افکار عمومی را در درون و بیرون سازمان بدست گیرند و برای شناخت افکار عمومی برنامه های ارتباطی خود را سازماندهی کنند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی ها با تکیه بر شناخت افکار عمومی می توانند حوادث و رخدادهای آینده را پیش بینی کنند و نگرش های منفی و بروز بحران های درون و برون سازمانی را به حداقل برسانند.
وی با بیان اینکه بخشی از اتاق فکر دانشگاه ها در حوزه روابط عمومی است، یادآور شد: روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و روابط عمومی ها در دانشگاه به مثابه چشم و گوش و زبان آن دانشگاه محسوب می شوند.
دکتر طیبی در ادامه با تشریح عناصر کلیدی فعالیت های روابط عمومی ها، اظهار داشت: در حال حاضر نهادروابط عمومی در سطح جهان بسیار حائز اهمیت بوده و بدون استفاده از ظرفیت روابط عمومی هیچگونه پیشرفتی امکانپذیر نیست و در واقع باید نگاه به روابط عمومیها تخصصی و علمی شود.
وی تصریح کرد: نیروی انسانی در روابط عمومی می تواند شکل دهنده جایگاه روابط عمومی در سازمان ها و بالطبع در میان ذی نفعان سازمان باشد. در این راستا توانمندسازی نیروی انسانی و برنامه ریزی جهت نیل به نیازهای مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی برای روابط عمومی سازمان ها می تواند در برنامه ریزی عملکرد و بهره وری روابط عمومی نقش موثری داشته باشد.