کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه” در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۶۶۶۹ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۸۲۷
کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه " با حضور دکتر جواد طیبی عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر در حاشیه نشست مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فن آوری منطقه ۹ کش...
کارگاه آموزشی”نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف دانشگاه " با حضور دکتر جواد طیبی عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر در حاشیه نشست مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فن آوری منطقه ۹ کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،دکتر طیبی در این کارگاه با اشاره به نقش روابط عمومی ها در مدیریت افکار عمومی گفت: امروزه افکار عمومی به عنوان بزرگترین قدرت نامری جهان محسوب می شود که جریان های اجتماعی و فرهنگی را به وجود می آورد.
وی افزود: در این راستا روابط عمومی ها باید هدایت و کنترل افکار عمومی را در درون و بیرون سازمان بدست گیرند و برای شناخت افکار عمومی برنامه های ارتباطی خود را سازماندهی کنند.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: روابط عمومی ها با تکیه بر شناخت افکار عمومی می توانند حوادث و رخدادهای آینده را پیش بینی کنند و نگرش های منفی و بروز بحران های درون و برون سازمانی را به حداقل برسانند.
وی با بیان اینکه بخشی از اتاق فکر دانشگاه ها در حوزه روابط عمومی است، یادآور شد: روابط عمومی نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد و روابط عمومی ها در دانشگاه به مثابه چشم و گوش و زبان آن دانشگاه محسوب می شوند.
دکتر طیبی در ادامه با تشریح عناصر کلیدی فعالیت های روابط عمومی ها، اظهار داشت: در حال حاضر  نهادروابط عمومی‌ در سطح جهان بسیار حائز اهمیت بوده و بدون استفاده از ظرفیت روابط عمومی هیچ‌گونه پیشرفتی امکان‌پذیر نیست و در واقع باید نگاه به روابط عمومی‌ها تخصصی و علمی شود.
وی تصریح کرد: نیروی انسانی در روابط عمومی می تواند شکل دهنده جایگاه روابط عمومی در سازمان ها و بالطبع در میان ذی نفعان سازمان باشد. در این راستا توانمندسازی نیروی انسانی و برنامه ریزی جهت نیل به نیازهای مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی برای روابط عمومی سازمان ها می تواند در برنامه ریزی عملکرد و بهره وری روابط عمومی نقش موثری داشته باشد.