همایش نقش روابط عمومی در تحقق اقتصاد مقاومتی دردانشگاه حضرت معصومه(س) برگزارشد

۱۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۵۸۹۱ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۵۲۵
همایش نقش روابط عمومی درتحقق اقتصاد مقاومتی دردانشگاه حضرت معصومه(س) و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قم برگزارشد. به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، سیدرضا طباطبایی مدیرکل روابط عمو...
همایش نقش روابط عمومی درتحقق اقتصاد مقاومتی دردانشگاه حضرت معصومه(س) و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان قم برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، سیدرضا طباطبایی مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم دراین همایش طی سخنانی با  اشاره به اهتمام جدی مسئولان استان برای تحقق شعار سال، گفت: استاندار قم درابتدای سال جاری پیرو فرمایش های رهبرمعظم انقلاب و همچنین سیاست های ابلاغی از طرف معاون اول رئیس جمهوری، ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد.
وی همچنین با اشاره به سیاست ها و برنامه هایی که استانداری قم به منظور رفع رکود و برداشتن موانع تولید در پیش گرفته است، اضافه کرد: در این راستا حمایت های خوبی از بنگاه های اقتصادی پیش بینی شده و امیدواریم سال 95، سال شکوفایی اقتصادی استان باشد.
علیزاده طباطبایی با اذعان به اینکه به واسطه این هم اندیشی ها، در آینده ای نه چندان دور زمینه رشد، ارتقا و پیشرفت استان در حوزه اقتصاد بیش از پیش فراهم خواهد شد، گفت: قم ظرفیت های خوبی در حوزه اقتصاد دارد.
مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم در ادامه گفت: همفکری و تعامل خوبی که در راستای پیگیری مسائل اقتصاد مقاومتی وجود دارد، این زمینه و امکان را به وجود می آورد تا علاوه بر اتخاذ تدابیر و سیاست های کار آمد در درون استان، راهکارها و پیشنهادهایی را نیز به منظور کاهش رکود، فقر و بیکاری به هیئت دولت ارائه کنیم.
وی یادآور شد: سیاست هایی که هم اکنون از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان درپیش گرفته شده، بی شک نوید بخش تحولات قابل توجهی در حوزه صنعت و واحدهای تولیدی است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت نقش پر رنگ تر و فعال تر رسانه ها و روابط عمومی ها در انعکاس اخبار مرتبط با عملکرد دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان خاطرنشان کرد: نقش رسانه ها و روابط عمومی به عنوان دو مجموعه و نهاد پیشرو در امر اطلاع رسانی مورد توجه و تاکید عموم است و همواره نحوه انتشار خبرها از نگاه تیزبینانه مردم دور نمی ماند.
علیزاده طباطبایی همچنین ضمن تاکید بر تلاش روابط عمومی ها برای به تصویر کشیدن عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: روابط عمومی ها باید به طرق مختلف کلیه اطلاعات مربوط به خدمات و فعالیت های انجام شده در دولت یازدهم را به شکل کاملا دقیق و مطلوب احصا کرده و آن را برای ارائه درنمایشگاه دستاوردهای دولت که در شهریورماه و همزمان با هفته دولت برگزار می شود، آماده کنند.
در ادامه این همایش حجت الاسلام محمدرضا آخوند زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه حضرت معصومه(س) نیز طی سخنانی گفت: روابط عمومی ها نقش به سزایی در تعیین برنامه ها و خط مشی های یک مجموعه دولتی ایفا می کنند.
وی با اشاره به آسیب های مختلفی که معمولا رسانه ها و به ویژه روابط عمومی ها به آن دچار می شوند، خودسانسوری را از مهم ترین آنها برشمرد و اذعان داشت: برخی مواقع روابط عمومی ها می کوشند تا همه چیز را در دستگاه خود خوب جلوه دهند و به طور حتم این اقدام زمینه کاهش اعتماد عمومی به آنها و همچنین دستگاه مربوطه را تقویت می کند.
حجت الاسلام آخوند زاده با اشاره به نقش حائز اهمیت روابط عمومی ها در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستگاه های اجرایی، اضافه کرد: طبق فرموده رهبرمعظم انقلاب روابط عمومی ها نمایان گر اوضاع داخلی سازمان ها و نهادهای اجرایی به شمار می روند، از این رو بیان شفاف و موضع گیری های دلسوزانه این مجموعه ها می تواند نهادهای متبوع را به سمت هدف های مدنظر در زمینه اقتصاد مقاومتی سوق دهد.
وی همچنین با تبیین برخی ازمهم ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به اقتصادی گفته می شود، که درآمدهای نفتی اساس و مبنای اصلی آن را تشکیل نمی دهد، بلکه ظرفیت های بومی بویژه دانش و خرد جمعی آن را به سمت رشد و پیشرفت هدایت می کند .
وی با تاکید بر نقش تاثیر گذار صنعت و کشاورزی در این زمینه به عنوان دو پشتوانه مهم اقتصاد کشور، گفت: بدون خودکفا شدن دربخش کشاورزی به هیچ وجه نخواهیم توانست، اقتصادی پویا، توانمند و مقاوم را در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان به وجود آوریم.
 مسؤل نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه حضرت معصومه(س) با تاکید بر فراهم بودن زیرساخت های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در قم، گفت: ظرفیت های اقتصادی دراین استان آنقدر زیاد است، که بی شک می توان با بهره گیری از آنها، قم را نسبت به اعتبارات ملی بی نیاز کرد، که این امر نیز بدون تعامل و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی میسر نخواهد شد.
دربخش دیگری ازاین همایش دکترابوالفضل شاه آبادی اقتصاد دان و دانشیار دانشگاه بوعلی سینای همدان در سخنانی روابط عمومی ها را چشم و چراغ سازمان های مختلف اجرایی ذکر کرد و گفت: این مجموعه های موجود در درون دستگاه های اجرایی می توانند، با اطلاع رسانی مطلوب خود در تصمیم گیری های دقیق و سنجیده مدیران و مسئولان نقش عمده ای را ایفا کنند.
دکتر شاه آبادی با اذعان به وجود یک سری حلقه های مفقوده در دستگاه های اجرایی، آن را مانع بزرگ و مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند با ارائه راهکارهای موثر این نهادها را در یافتن این حلقه های مفقوده و در نتیجه تحقق شعار سال به بهترین شکل ممکن یاری و مساعدت کنند. وی همچنین با تاکید براینکه موضوع اقتصاد مقاومتی موضوعی نیست که برنامه ریزی برای آن تنها محدود به امسال باشد، بلکه باید به همواره به عنوان یکی از سیاست ها و برنامه های مهم اقتصادی دولت در دستور کار دولت مردان قراربگیرد، ضمن برشمردن برخی از پتانسیل های اقتصادی منحصر به فرد کشور یادآورشد: باتوجه به تنوع زیست محیطی و جاذبه های تاریخی و قرارگرفتن در ردیف 10 کشور جهان به لحاظ داشتن منابع طبیعی نفت و گاز و همچنین 20 کشور جهان از نظر دارا بودن ذخایر ممتاز معدنی، اقتصاد ایران قابلیت تبدیل شدن به یکی از اقتصادهای برتر جهان با تکیه بر ظرفیت های بومی خویش را دارد .
گفتنی است این همایش یک روزه توسط اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری قم با همکاری و مشارکت روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزارشد.