معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد: طرح های برگزیده جشنواره ایده های برتر توسط تجار بین المللی حمایت می شوند

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۴۴۷۷ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۶۶۹
دکترداریوش پورسراجیان رئیس پارک علم و فناوری یزد به همراه شهرام شکوهی معاون پشتیبانی و هیئت همراه، در سفر به کشور امارات متحده عربی و حضور درجشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته در زمینه توسعه مناسبا...
دکترداریوش پورسراجیان رئیس پارک علم و فناوری یزد به همراه شهرام شکوهی معاون پشتیبانی و هیئت همراه، در سفر به کشور امارات متحده عربی و حضور درجشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته در زمینه توسعه مناسبات و ارتباطات بین المللی مجموعه پارک و شرکت های فناور مستقر در آن با تجار و سرمایه گذاران اماراتی و ایرانیان مقیم دبی گفتگو و مذاکره کردند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،‌ شهرام شکوهی معاون پشتیبانی پارک طی گفتگویی در زمینه اهداف و دستاوردهای این سفر گفت:  با توجه به تغییر رویکرد در یازدهمین جشنواره ایده های برتر و گرایش به سمت انتخاب ایده هایی دارای پتانسیل بازار، نیاز به نگاهی جهان شمول بود و از طرف دیگر این ایده ها علاوه بر سرمایه نیازمند تجربیاتی در بازار بودند و بهترین گروهی که می توانستند این امر را تسهیل کنند، سرمایه داران بازار یا همان تجار بودند.
وی با اشاره به شکل گیری جشنواره بین المللی تجاری سازی فناوری های نوین در کرمان، افزود: در مدت  دو روز این جشنواره توانستیم با شرکت الانجاز به عنوان عامل جمع کننده تجار، مذاکراتی داشته باشیم و مقررشد محصولات برگزیدگان جشنواره ایده های برتر را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
شکوهی گفت: طبق توافق قرار است از بین طرح های ارائه شده چند طرح انتخاب و سرمایه گذاری روی آن ها آغاز شود.
وی سرمایه گذاری بر روی فناوری های شرکت های پارک را یکی دیگر از مباحث مطرح شده دراین نشست عنوان کرد و افزود: با رئیس ایرانی شورای بازرگانان مقیم دبی جلساتی برگزارشد و قرار شد طی سفری به یزد از نزدیک توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های پارک را مشاهده کنند.
شکوهی تصریح کرد: دراین نشست همچنین تعدادی از طرح های شرکت های پارک ارائه و این گروه ابراز علاقه مندی کردند تا بر روی این طرح ها سرمایه گذاری کنند.
معاون پشتیبانی پارک با بیان اینکه این گروه می تواند محصولات شرکت های ساخت یافته با تجربه فروش در داخل کشور را با اعمال برخی تغییرات در بسته بندی، برندسازی و بومی سازی، در منطقه به فروش برساند، گفت: این گروه تجار با توجه به تجربه دوران تحریم و داشتن شرکای تجاری در نقاط مختلف جهان می توانند محصولات را خیلی سریع و ارزان تجاری سازی کنند.
شکوهی افزود: البته تلاش شرکت های پارک نیز اهمیت بالایی دارد تا بتوانند  فناوری های خود را در پکیج های مناسب و با قیمت گذاری صحیح ارائه کنند تا در نهایت بتوانند ارتباط خوبی را از این طریق با بازارهای بین المللی  برقرار کنند.

( ۱ )