معاون آموزشی وزارت علوم: سطح بندی و ایجاد رقابت یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت دانشگاه هاست

۲۵ تیر ۱۳۹۵ | ۰۰:۱۸ کد : ۱۴۲۲۸ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۸۵۴
دکترمجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت دانشگاه ها ایجاد انگیزه و رقابت در عرصه  های مدیریتی دانشگاه هاست.به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ...
معاون آموزشی وزارت علوم: سطح بندی و ایجاد رقابت یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت دانشگاه هاست
دکترمجتبی شریعتی نیاسرمعاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت دانشگاه ها ایجاد انگیزه و رقابت در عرصه  های مدیریتی دانشگاه هاست.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری در دانشگاه کاشان اظهار داشت: برای توسعه  و اثر گذاری بیشتر، سطح بندی آموزش عالی را از سال  گذشته شروع کردیم.
وی به سطح بندی دانشگاه ها اشاره کرد وافزود: در بهمن ماه گذشته دوره آزمایشی سطح بندی  مراکز دولتی پشت سر گذاشته شد و نتایج بعدی در یک ماه آینده اعلام می شود .
دکتر شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه  مراکز دولتی نیز برای نخستین بار در کشور در قالب سطح بندی تعیین شده است افزود:  کل دانشگاه ها به دو دسته  جامع و تخصصی  تقسیم شده اند و هر کدام از دانشگاه ها در سطوح  چهار گانه قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد:بر اساس این سطح بندی هر کدام از دانشگاه ها متناسب با جایگاه شان زمینه رشد بیشتری را پیدا می کنند و طبعا نتایج نهایی این سطح بندی که در آینده اعلام خواهد شد می تواند ملاک عمل  برای هر گونه امتیاز به لحاظ تقویت و توسعه دانشگاه ها و اعتبارات و توسعه در فعالیت های ملی و فرا ملی باشد.
معاون آموزشی وزارت علوم  همچنین به طرح  ساماندهی مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق بخشی به مفاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، طرح آمایش آموزش عالی که یکی از مفاد آن ساماندهی مراکز آموزش عالی است، موسسات و مراکز آموزش عالی که بر اساس استانداردهای مورد نظر در وزارت علوم با ملاک های قابل قبول فاصله داشته باشند مجبور به طرح ساماندهی می شوند و به این موسسات کمک می شود واین موسسات در شرایط جدیدی قرار می گیرند که بتواند خودشان را به استانداردهای آموزش عالی تطبیق دهند.
دکتر شریعتی نیاسر اظهار امیدواری کرد:  با این سیاست و حرکت هایی که شروع شده، موسسات و مراکز آموزشی به لحاظ کیفی به نتایج مطلوب تری برسند.