گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ده کشور در کرمان برگزارشد

۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۴ کد : ۱۳۴۰۵ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۱۲۰۴
اولین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ده کشور در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزارشد . به گزارش روابط عمومی وزارت علوم  ، رئیس  و مدیران آموزشی دانشگا...
گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ده کشور در کرمان برگزارشد
 اولین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ده کشور در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزارشد .
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم  ، رئیس  و مدیران آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان و معاونین آموزشی از دانشگاه های تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته، جیرفت، ولی عصر(عج) رفسنجان، ولایت ایرانشهر،  سیستان و بلوچستان، هرمزگان ،صنعتی سیرجان و مجتمع آموزش عالی زرند در این گردهمایی حضور داشتند.
در آغاز این جلسه دکتر مولایی معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر ضمن تقدیر از حضور مهمانان، هدف از برگزاری این گردهمایی را بررسی مشکلات آموزشی موجود در منطقه 10 و ایجاد فرصت انتقال تجارب عنوان کرد.
 وی ضمن تشکر از دکتر فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان که همیشه دغدغه آموزش دانشگاه را داشته اند و آموزش را بر پژوهش اولویت می دهند، افزود: باید سیاست های رشد آموزش را به صورت تشویقی اعمال کنیم.
پس از اینکه اعضای حاضر در جلسه خود را معرفی کردند، دکتر محمد جواد  فدائی، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ، ضمن تشکر از حضور همکاران که خارج از استان و خارج از کرمان در این جلسه حضور یافته اند، به برخی از مسائل و مشکلات موجود در سیستم آموزشی اشاره کرد.
وی پیشنهاد کرد : مسائلی از قبیل انتقال دانشجویان بین دانشگاه های منطقه، انتقال استادان و همکاری های آموزشی بین دانشگاه ها (از جمله استفاده از اساتید جهت تدریس های موردی و دوره های آموزشی مشترک) را در رأس مباحث قرار دهند.
 دکتر فدائی با تأکید بر اینکه آموزش و پژوهش باید وزن متعادلی داشته باشند، به 4 مادۀ آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی آیین نامه ارتقاء استادان نیز اشاره کرد و خواستار تعیین وزن متناسب برای هریک از ماده ها شد.
 وی افزود : کیفیت آموزش را نیز  باید به عنوان یک مسأله مهم مورد تأکید قرار داد و سؤالاتی از جمله اینکه برای ارتقا کیفیت آموزش چه باید کرد؟ معیار سنجش کیفیت آموزش چیست؟ و کیفیت آموزش در دانشگاه هایی با سطوح متفاوت با چه معیاری باید سنجیده شود؟ را مطرح کرد و از اعضای حاضر در جلسه خواست تا پارامترهای مؤثر در کیفیت آموزش را مشخص نمایند.
در ادامه اعضای حاضر در جلسه مباحث و مضوعات مختلف آموزشی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.