گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه هفت وزارت علوم در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

۲۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۳۴۰۱ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۳۰۶
دکتر فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه هفت وزارت علوم در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 52 توسط مهندس افضلی پو...

دکتر فدایی رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در گردهمایی مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه هفت وزارت علوم در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال 52 توسط مهندس افضلی پور بنیانگذاری شد و باید ویژگی های مرحوم افضلی پور در سایر خیران تعمیم داده شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، وی بیان کرد: آغاز به کار رسمی و پذیرش دانشجو در دانشگاه کرمان در سال 54 بوده بعد از انقلاب این دانشگاه به نام شهید باهنر نامگذاری شده و بعضی از ساختمان های دانشگاه به نام مرحوم افضلی پور است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در حال حاضر 11 دانشکده، یک مجتمع آموزش عالی، شش پژوهشکده در دانشگاه وجود دارد که چهار مورد از پژوهشکده ها وابسته به وزارت علوم و دو مورد با سازمان های غیر از وزارت علوم کار می کنند.

وی افزود: این دانشگاه 659 عضو هیئت علمی و 14 هزار دانشجو دارد و نسبت استاد به دانشجو یک به 21 است و تا وضعیت مطلوب یعنی یک به 17 فاصله داریم.

فدایی تصریح کرد: 300 رشته و گرایش در دانشگاه شهید باهنر داریم که 135 مورد مربوط به کارشناسی ارشد است و این دانشگاه در سال جاری 65 طرح تحقیقاتی در داخل و خارج از دانشگاه انجام داده است.

وی بیان کرد: وضعیت اعتبارات پژوهشی دانشگاه رضایت بخش نیست و 2.7 درصد بودجه ما مربوط به پژوهش است و مدل بودجه ای وزارتخانه برای سال جاری برای ما ناشناخته است.

وی افزود: بیش از 2 هزار دانشجوی دختر و بیش از 2 هزار نفر دانشجوی پسر مستقر در خوابگاه های دانشگاه وجود دارد و یک هزار نفر از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر در خوابگاه های خودگردان سطح شهر حضور دارند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه با اشاره به اهمیت کار روابط عمومی ها اظهار کرد: روابط عمومی ها باید دستورالعملی داشته باشند که وظایف آنها کاملا مشخص بوده و از آنها کار بخواهیم و باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: در حال حاضر روابط عمومی ها منحصر به انتقال اخبار دانشگاه به خارج و یا برگزاری جلسات رسانه ای و همایش های دانشگاه شده، اما توقع این است که روابط عمومی ها علاوه بر این موارد، بازتاب جامعه را نیز در دانشگاه داشته باشند.