طرح ضیافت اندیشه دردانشگاه یزد برگزارشد

۳۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۲۸۰۰ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۶۶۹
دکترمحمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد در دیدار با برگزارکنندگان طرح ضیافت اندیشه بر پرهیز ازمحافظه‌کاری درطرح مباحث فکری تأکید کرد و خواستار توجه جدی به برقراری تعامل دوسویه میان مدرسان و شرکت‌کن...
دکترمحمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه  یزد در دیدار با برگزارکنندگان طرح ضیافت اندیشه بر پرهیز ازمحافظه‌کاری درطرح مباحث فکری تأکید کرد و خواستار توجه جدی به برقراری تعامل دوسویه میان مدرسان و شرکت‌کنندگان در دوره‌های فرهنگی و آموزشی شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتراولیاء با بیان اینکه جذابیت برگزاری این دوره‌ها نباید محدود به بهره‌مندی از امتیازات خاص آن شود، گفت: باید شرایطی مناسب تری فراهم شود که افراد با علاقه و انگیزه فراوان دراین دوره‌ها شرکت کنند.
وی افزود: برداشتی که وجود دارد این است که اعضای شرکت کننده در کلاس‌ها دربحث‌ها شرکت نمی‌کنند و این هنر استاد است که محافظه‌کاری را کنار گذارد و با ترغیب اعضا، آنان را وارد بحث کند و شرایطی ایجاد شود که افراد دراین دوره‌ها بتوانند براحتی حرف خود را بزنند و بحث‌ها دوطرفه شود چراکه یک طرفه بودن مباحث ممکن است اثر یک حرف حساب را تحت الشعاع قرار دهد.
دکتر محمدعلی امراللهی دبیر ضیافت اندیشه استادان نیز دراین نشست با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ثبت نام و برگزاری این دوره گفت: طرح ضیافت اندیشه استادان از ششم تا چهاردهم تیرماه جاری دراین دانشگاه برگزارشد و درآن ۹۷ نفر از اعضای هیئت علمی شرکت کرده‌اند.
وی درخصوص برنامه‌های اجرا شده دراین طرح گفت: حضور نمایندگان کمیته امداد دریک جلسه و معرفی طرح مفتاح‌الجنان (اکرام ایتام) یکی از برنامه‌های طرح ضیافت اندیشه بود که اعضای هیئت علمی دراین زمینه مشارکت خوبی داشتند.
وی افزود: اطلاع‌رسانی ازطریق خبرنامه بود که هر چهار روز یکبار انجام می‌شد و اعضا از این طریق از برنامه‌ها آگاه می‌شدند همچنین برگزاری سمینار آشنایی با آسیب‌های اجتماعی، خواندن دوصفحه از جز قرآن درهمان روز درابتدای کلاس‌ها و بیان مسائل شرعی و احکام از دیگر برنامه‌های امسال بود که رضایت‌بخش بود.
حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد دراین نشست با ارائه گزارشی درخصوص برگزاری دوره‌های ضیافت اندیشه استادان در دانشگاه‌های کشور در سال گذشته، برضرورت توانمندی مدرسان این دوره درمدیریت جلسات پی در پی گفت: بسیاری از استادان ما دراین زمینه علم کافی دارند اما باید بررسی شود که آنها می‌توانند چندین جلسه را با حضور تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی مدیریت کنند یانه.