سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی 12 راهبرد این دانشگاه را اعلام کرد

۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۲۱۲۵ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۸۵۷
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در پنجمین جلسه "شورای تدوین سند راهبردی نظام آموزش علمی ـ کاربردی 12 اصل کلیدی برای ادامه فعالیت‌های این دانشگاه را اعلام کرد.به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،دکتر محمد...
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی 12 راهبرد این دانشگاه را اعلام کرد
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در پنجمین جلسه "شورای تدوین سند راهبردی نظام آموزش علمی ـ کاربردی 12 اصل کلیدی برای ادامه فعالیت‌های این دانشگاه را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،دکتر محمد اخباری با اشاره به اینکه ، مأموریت اصلی نظام علمی ـ کاربردی تبدیل شدن دانشگاه جامع به "قطب علمی مهارت‌آفرینی و کارآفرینی" مبتنی بر ثروت‌آفرینی می‌باشد گفت : رویکرد "راهبردها" و اقدامات ضرورتاً باید از جنس "توسعه متوازن" و با توجه به اسناد بالادستی تنظیم شود. 
وی منطبق بودن اهداف با "واقعیات جامعه و به ویژه بازارکار"  را  یک اصل  دیگر  دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام و تاکید کرد در  برنامه‌ریزی استراتژیک لازم است آرمان گرایی از جنس "قابل دسترس" تعیین شود.
 دکتر اخباری  افرود : در راهبردهای کلیدی لازم است "سیاست‌های اصل 44" مورد توجه خاص قرار گیرد ، همچنین در تمامی استراتژی های توسعه‌ای لازم است قابلیت انطباق با "طرح آمایش سرزمین و مطالعات ژئو" را داشته و این طرح‌ها با دقت بررسی، مطالعه و مورد بهره برداری قرار گیرند.
همچنین  وی ارتباطات بین‌الملل و استفاده از تجربیات جهانی و خارج شدن از جزیره‌ای عمل کردن با اولویت منطقه و جهان اسلام  و چابک‌سازی سیستم از نظر اداری و نیروی انسانی و عدم تصدی‌گری دولت بسیار  دیگر راهبردهای این نظام آموزشی اعلام کرد.
 دکتر اخباری گفت : برنامه های پیشنهادی لازم است بلند مدت و از طریق متدولوژی علمی و متناسب با برنامه های 5 ساله تنظیم  و با توجه به اهمیت بحث پژوهش در مباحث مدیریتی و توسعه، لازم است "پژوهش موتور متحرک" سایر فعالیت‌های دانشگاه تلقی شود.
 سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ،بحث بازبینی و "سازماندهی و ساماندهی مجدد نظام آموزشی" منطبق با "مباحث علمی روز دنیا"  و اظهار داشت :شعار کلیدی اقدامات ما "حداقل زمان"، "حداقل هزینه"و "حداکثر بهره‌وری" می باشد.
 وی در پایان سخنان خود ، تاکید کرد : توسعه رشته‌ها" لازم است با لحاظ ویژگی‌ها و مأموریت‌های نظام علمی ـ کاربردی و "مبتنی بر بازارکار" انجام پذیرد.