رئیس دانشگاه حکیم سبزواری: سیاست این دانشگاه در دهه چهارم فعالیت خود، مبتنی بر کیفی سازی است

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۴ کد : ۱۱۲۳۴ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۱۰۸۴
دکترجواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه سیاست بلندمدت این دانشگاه ارتقای کیفیت درامور است، گفت: سیاست دانشگاه حکیم سبزواری در دهه چهارم فعالیت این نهاد در راستای کیفی سازی ف...
دکترجواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری  با تاکید بر اینکه سیاست بلندمدت این دانشگاه ارتقای کیفیت درامور است، گفت: سیاست دانشگاه حکیم سبزواری در دهه چهارم فعالیت این نهاد در راستای کیفی سازی فعالیت های علمی و پژوهشی است.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکترحدادنیا در نشست هم اندیشی با حوزه آموزش و تحصیلات تکمیلی و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه  با اشاره به اینکه چشم انداز و هدف دانشگاه حکیم سبزواری در برنامه راهبردی  ۵ساله، قرارگرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر کشور است، گفت: با توجه به این هدف باید نگاه ما به عنوان مدیران اجرایی دانشگاه نگاه جامعه نگر و همه جانبه باشد.
وی ادامه داد: همگی باید  تلاش و همت خود را در راستای حرکت در مسیر رسیدن به اهداف کلان برنامه و چشم انداز پنج ساله دانشگاه معطوف کنیم.
دکترحدادنیا با عنوان این مهم که نگاه مطالبه گرانه و عافیت طلبانه بدون سعی و تلاش نتیجه ای درپی نخواهد داشت، تصریح کرد: در جامعه امروز نشان داده شده نگاه و شیوه عافیت طلبی اگرچه در کوتاه مدت جواب می دهد اما این نگاه به سازمان ها و نهاد ها مخصوصا نهادهای علمی  آسیب های جدی می رساند.
وی از مدیران گروه های آموزشی دانشگاه به عنوان بازوهای اجرایی و مشورتی  دردانشگاه نام برد و یادآور شد: با توجه به رسالت مهم حوزه آموزش به واقع آموزش قلب دانشگاه می باشد و مدیران گروه به عنوان بازوان و مدیران اجرایی این نهاد مهم ترین رسالت را که نظارت  بر امر آموزش و پژوهش، مشورت، راهنمایی و همراهی با دانشجویان است بر عهده دارند.
دکترحدادنیا ادامه داد: انتظار من از همه عزیزان تقویت حوزه آموزش و رفع مشکلات می باشد.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد: شما به عنوان مدیران گروه با نظارتی که بر امور دارید می توانید بسیاری از کاستی ها و مشکلات را در سطح گروه و در دانشکده با مدیریت حل و فصل کنید.
دکتربهمن کروجی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری دراین نشست  گفت: با توجه به اهداف کلان دانشگاه حکیم سبزواری گروهای آموزشی به عنوان پیشانی دانشگاه وظایف مهمی را درمسائل آموزشی و پژوهشی برعهده دارند.
وی افزود: هم اکنون دانشگاه حکیم سبزواری دارای ۳۳ گروه آموزشی می باشد.
دکترکروجی سپس به بررسی وضعیت توزیع کلاس ها در گروه ای آموزشی و دانشکده ها اشاره کرد و عنوان داشت: از مدیران گروهای می خواهیم دراین خصوص برنامه ریزی مدون و منظمی را اتخاذ کنند و توزیع و زمان بندی  کلاس ها درطی هفته به گونه ای باشد که حجم برگزاری کلاس در روز های خاصی از هفته بیشتر و یا کمتر نشود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حکیم سبزواری همچنین ازمدیران گروه خواست که برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و استادان را دربرنامه های خود بگنجانند.
درادامه این جلسه دکترامیرحسین کیذوری مدیر دفترنظارت و ارزیابی دانشگاه حکیم سبزواری در سخنانی گفت: سیاست هایی که درسطح کلان دانشگاه اتخاذ و تدوین شده است باید در سطح گروهای آموزشی ترجمان اجرایی و نمود  داشته باشد.
وی افزود: گروهای آموزشی محرک و محوراصلی توسعه هر دانشگاه محسوب می شوند.
مدیردفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه با اشاره به اجرای طرح ارزیابی درونی در گروهای آموزشی دانشگاه یاد آورشد: براساس مصوبات شورای نظارت و ارزیابی دانشگاه این طرح به صورت یک طرح پژوهشی در دانشگاه در نظرگرفته می شود و برای اعضای هیئت علمی امتیاز پژوهشی دارد و بحث دیگراینکه این طرح پژوهشی دارای حق الزحمه است که این حق الزحمه از محل اعتبار تخصیص یافته فعالیت های ارزیابی و اعتبار سنجی که به صورت سالانه از سوی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تامین و ابلاغ می شود  و یا از محل اعتبار طرح های پژوهشی دانشگاه پرداخت می شود، بنابراین این طرح برای گروه آموزشی هم دارای امتیاز پژوهشی و هم دارای  امتیاز مالی است .
وی افزود: با توجه به این مزیت ها و تاثیر مهمی که ارزیابی درونی بر ارتقای کیفیت گروهای آموزشی می گذارد از مدیران گروهای آموزشی می خواهیم دراین طرح شرکت کنند.
دکتر کیذوری در ادامه به  تشریح وظایف مدیران آموزشی دربرنامه راهبردی دانشگاه پرداخت وازمدیران گروهای خواست گزارش شرح عملکرد گروه آموزشی خود را به صورت منظم به رئیس دانشکده و مدیریت نظارت و ارزیابی ارائه دهند.
گفتنی است درپایان این نشست پرسش و پاسخ مدیران گروه های آموزشی با رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران این حوزه انجام شد.