رئیس دانشگاه ایلام: گزینش مطلوب نیروی انسانی سرمایه اجتماعی فردا را رقم خواهد زد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۱۱۴۵ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۴۸۶
پانزدهمین نشست مسئولان دفاتر تحقیق استانی سراسر کشور با حضور دکترمحمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،دکترمحمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، رئیس و معاون دفترنه...
پانزدهمین نشست مسئولان دفاتر تحقیق استانی سراسر کشور با حضور دکترمحمدرضا رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،دکترمحمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، رئیس و معاون دفترنهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان و مسئولان دفاتر تحقیق29 استان سراسر  کشور دردانشگاه ایلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علی‌اکبری  در جمع  مسئولان دفاتر تحقیق استانی  سراسر کشور گفت: دانشگاه ایلام در سال 1355 به عنوان دانشکده ای از مجموعه دانشکده های دانشگاه رازی کرمانشاه تأسیس شد.
وی با بیان اینکه، در جریان اولین سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام، در سال 1370 تأسیس دانشگاه ایلام به تصویب رسید، افزود:در حال حاضر دانشگاه ایلام در قالب 7 دانشکده مشغول به فعالیت است که بالغ بر 200 نفر عضو هیئت علمی، 6 هزار دانشجو و 32 گروه آموزشی دارد.
دکترعلی‌اکبری با بیان اینکه 36 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی و حدود 40 هزار دانشجو در سطح استان وجود دارد، گفت: نسبت دانشجو به استاد دردانشگاه ایلام یک نسبت خوب است که همواره سعی شده است بهترین ها در این نسبت قرارگیرند.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: نگاه دانشگاه به مرکز تحقیق به نسبت دستگاه های اجرایی دیگر متفاوت است و تلاش کرده ایم برجستگان و نخبگان علمی و اخلاقی و شخصیت های فرهیخته دانشگاه را دراین مرکز گرد آوریم.
وی با بیان اینکه در هیئت اجرایی جذب سعی شده است تنوعی از دانشکده ها و شخصیت های علمی هر دانشگاه حضور داشته باشند، یادآور شد: به دنبال آن هستیم که افراد جذب شده علاوه بر ویژگی های حرفه ای از ویژگی های شخصیتی و دینی لازم نیز برخوردار باشند زیرا معتقدیم گزینش سرمایه انسانی به کسب سرمایه اجتماعی می انجامد و این دو سرمایه بالاترین داشته های یک جامعه خواهند بود.
دکترعلی‌اکبری با اشاره به جایگاه حساس مرکز جذب در دانشگاه ایلام، بیان داشت: دانشگاه خوب دانشگاهی است که استادان خوب در آن مورد تکریم و احترام قرار گیرند و برندهای دانشگاه ها باید شخصیت های علمی آن باشند و سعی کرده ایم در تمام بخش های هیئت جذب این سیاست را جاری و ساری کرده تا از بروز خطا دراین زمینه جلوگیری شود.