دکتررعایایی: روابط عمومی، دریچه ارتباطات برون سازمانی دانشگاه

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۰۶۱۸ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۹۵۶
دکترمحمد رعایایی اردکانی سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز روابط عمومی را دریچه واقعی ارتباط میان دانشگاهیان وجامعه دانست و بر بهره گیری شایسته ازاین فرصت برای تقویت ارتباط و تعاملات برون سازمانی تاکید ک...
دکترمحمد رعایایی اردکانی سرپرست دانشگاه شهیدچمران اهواز روابط عمومی را دریچه واقعی ارتباط میان دانشگاهیان وجامعه دانست و بر بهره گیری شایسته ازاین فرصت برای تقویت ارتباط و تعاملات برون سازمانی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتررعایایی اردکانی در نشست با کارکنان روابط عمومی به مناسبت روز ارتباطات، با تبریک این روز و نیز عیدسعید مبعث، گفت: ازجمله واحدهایی که با وجود اهمیت فراوان کمتر موردتوجه قرارگرفته روابط عمومی است، اگر می خواهیم جهت حرکت و سرعت و شتاب حرکت علمی گذشته و آینده  دانشگاه را به مردم نشان دهیم تنها راه ارتباطی، روابط عمومی است.
وی افزود: روابط عمومی دریچه واقعی بین دانشگاهیان و جامعه است باید از این دریچه برای تقویت ارتباط با جامعه به خوبی استفاده کنیم  دراین صورت حساسیت های جامعه نسبت به دانشگاه بیشتر می شود.
سرپرست دانشگاه شهیدچمران با اشاره به اینکه هم اکنون سکوت، رخوت، بی تفاوتی و بی خیالی نسبت به دانشگاه وجود دارد، گفت: بخشی از علل این بی تفاوتی، جدی نگرفتن ارتباط بین دانشگاه و جامعه از سوی دانشگاهیان است. دانشگاه، جایی که مدعی روشنفکری و پیشرو بودن حرکت علمی، سیاسی و فرهنگی جامعه است و یکی ازمسیرهای گسترش ارتباط با بیرون سازمان، روابط عمومی است  تا از مسیر آن حساسیت و حتی مطالبات عمومی در مردم نسبت به دانشگاه ایجاد شود.
وی با ابراز رضایت مندی ازعملکرد روابط عمومی درچند ماه اخیر، افزود: درعصر ارتباطات و رسانه از روابط عمومی می خواهیم با نوآوری، ابتکار و خلاقیت و در توسعه ارتباطات دانشگاه با بیرون گام های موثری بردارد.
سرپرست دانشگاه شهیدچمران با بیان اینکه روابط عمومی باید خبر موفقیت ها و اخبار خوشحال کننده به مردم بدهد، بار دیگر یادآور شد: دانشگاه در هر شهری موجب افتخار و مایه رشد فرهنگی، اقتصادی و شکوفایی آن است پس باید حساسیت مردم نسبت به دانشگاه بیشتر شود تا در بستر این تعاملات، مطالباتی شکل گیرد و درجهت پیشرفت شهر و استان مان تحقق یابد.
همچنین درادامه ندا شفیعی مدیر روابط عمومی دانشگاه شهیدچمران با تبریک 27 اردیبهشت روز روابط عمومی، گفت: امروزه روابط عمومی و ارتباطات به عنوان بسترهای مهم گسترش همدلی و همزبانی نقش اساسی در تقویت و پویایی هر سازمان را ایفا می کنند.
وی افزود: روابط عمومی ها نه به عنوان یک نهاد تشریفاتی و حتی اجرایی، بلکه به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی، عنصر اصلی ارتقا و پیشرفت هر سازمان است.
مدیرروابط عمومی دانشگاه شهیدچمران گزارش مختصری از عملکرد این مدیریت ارائه داد و گفت: در حوزه ارتباطات برون سازمانی تلاش شد حضور دانشگاه در رسانه ها پررنگ باشد و رسانه ها راحت تر بتوانند با قسمت های مختلف دانشگاه ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: سعی شد در رادیو و تلویوزیون از حضور اساتید دانشگاه دربحث های تخصصی استفاده و ارتباط دانشگاه با رسانه ها تقویت شود.
شفیعی راه اندازی بخش فیلم و فعال سازی نظرسنجی اخبار در پورتال دانشگاه، تعامل و اطلاع رسانی مناسب از عملکردها، برگزاری موفقیت آمیز جشنواره روابط عمومی ها با عنوان «جشنواره سلام» را از دیگر اقدامات روابط عمومی عنوان کرد.
وی یکی از مشکلات روابط عمومی را بی نظمی و ناهماهنگی در تبلیغات سطح دانشگاه عنوان و تاکید کرد: همه واحدها و معاونت ها باید با هماهنگی روابط عمومی اقدام به تبلیغات و اطلاع رسانی کنند و هرگونه نشست خبری حتما باید با اطلاع به روابط عمومی باشد تا موجب بی نظمی نگردد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه شهیدچمران در پایان بار دیگر از حمایت های دلگرم کننده دکتررعایایی سرپرست این دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.