دکتراخباری: لازمه تحقق برنامه ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی، روابط عمومی قدرتمند است

۳۱ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۰۶۰۳ دستاوردهای دانشگاه ها
تعداد بازدید:۹۲۲
چهارمین نشست شورای برنامه¬ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته¬ روابط عمومی کشور با حضور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ، مشاور عالی سرپرست دانشگاه، مدیر برنامه¬ریزی سنجش و نظارت دانشگاه آز...
چهارمین نشست شورای برنامه¬ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته¬ روابط عمومی کشور با حضور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ، مشاور عالی سرپرست دانشگاه، مدیر برنامه¬ریزی سنجش و نظارت دانشگاه آزاد اسلامی، تعدادی از روسای مراکز آموزشی عالی علمی کاربردی، اساتید، اعضای شورای برنامه ریزی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست با بیان اینکه روح حاکم بر قرن 21، ارتباطات و فناوری است، بیان کرد: شعار اصلی این قرن، «حداقل زمان، حداقل هزینه و حداکثر بهره‌وری» است و هرکسی در فعالیت خود این سه ویژگی را نداشته باشد، از بازار رقابت خارج می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، «سرعت عمل» را از شاخصه‌های رسانه ی قوی و موفق برشمرد و گفت: هرچه زمان انتشار اخبار توسط رسانه ها کوتاه تر باشد، سبب جذب بیشتر مخاطبان می‌شود.
وی با تشریح وظایف دانشگاه جامع علمی کاربردی، وظیفه اصلی آن را تربیت افراد کارآفرین و ثروت‌آفرین بیان کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که در آن آموزش، پژوهش و فناوری ادغام شده و محصولی با عنوان دانشجوی کارآفرین یا مهارت آموخته از آن خارج می‌شود.
دکتر اخباری همچنین ضمن اعلام حمایت از همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی کشور پیشنهاد کرد یک روز از روزهای این هفته به عنوان «روابط عمومی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی» نامگذاری شود.
در ادامه دکتر غلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی ایران در چهارمین نشست شورای برنامه¬ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته¬ روابط عمومی کشور مهم‌ترین دلیل موفقیت روابط ‌عمومی‌ها را تعامل و ارتباط خوب با رسانه‌ها بیان کرد.
دکتر کاظمی‌دینان در این جلسه بیان کرد: سال‌های متمادی تقاضای ما از دولت‌های گذشته این بود که به نقش مهم روابط عمومی در توسعه همدلی و کمک به سازمانها و جامعه برای رسیدن به اهداف خود توجه کنند.
رئیس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای نامگذاری یک هفته با عنوان «روابط عمومی» در خصوص برنامه‌های این هفته گفت:‌ همایش روابط عمومی الکترونیک، تقدیر از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی، رونمایی از 10 کتاب ارتباطات و گرفتن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم در خصوص اهمیت جایگاه روابط عمومی ها در کشور از جمله برنامه های سال گذشته در هفته روابط عمومی بوده است.